کد خبر: ۲۰۲۲۶
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
هفت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران با انتشار بیانیه‌ای آزادی با قید وثیقه جاسوسان آمریکایی را تنها مشروط به آزادی متقابل شهرزاد میرقلیخان تا حدی پذیرفتنی دانستند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، هفت انجمن اسلامی دانشگاه های تهران در بیانیه‌ای خطاب به قوه قضائیه با بیان اینکه آزادی زندانیان سیاسی آمریکایی را نشانه اهمال و سستی این قوه در برخورد با جاسوسان می‌دانند عنوان داشتند که آزادی با قید وثیقه آنان تنها مشروط به رهایی شهرزاد میرقلی‌خان می‌تواند تا حدی پذیرفتنی باشد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

لن ترضی عنک الیهود والنصاری حتی...

خبر آزادی 2 تبعه آمریکایی که اتهام آنان در ورود غیرقانونی به خاک کشور و جاسوسی برای ایالات متحده ثابت شده بود شب گذشته در رسانه‌ها اعلام شد.

این اولین باری نیست که قوه قضاییه در برخورد با اتباع متهم و بیگانه با اهمال و سستی برخورد می‌کند، پیش از این نیز شاهد بودیم که دیگر تبعه آمریکایی سارا شورد با تودیع وثیقه ناچیز از کشور خارج شد و حتی برای حضور در دادگاه‌های بعدی اعلام آمادگی نکرد و حتی در مجامع بین المللی و در برابر رسانه‌ها حاضر شد و دروغگویانه به سوء برخورد مسئولین جمهوری اسلامی در زندان اذعان کرد.

و این در حالی است که شهرزاد میر قلی خانی تبعه ایرانی به دلیلی واهی از سوی پلیس ایالات متحده بازداشت شده است و انواع شکنجه‌ها را تحمل می‌کند و دادگاه‌های آمریکا تاکنون هیچ اقدامی برای آزادی وی انجام نداده‌اند این چنین ژست‌های بشر دوستانه از سوی قوه قضاییه و دولت جمهوری اسلامی ایران چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ لذا باید عنوان کنیم که آزادی این 2 جاسوس آمریکایی تنها منوط به آزادی متقابل شهرزاد میرقلی خان می‌تواند تا حدی قابل پذیرش باشد و هرگونه کوتاهی از سوی قوه قضائیه در پیگیری این مهم پذیرفتنی نیست.

سؤال دیگر اینجاست قرار وثیقه ناچیز که آن هم نه دقیقا از سوی دولت آمریکا بلکه یکبار با وساطت شاه عمان و دیگر بار از طرف رییس جمهوری عراق واریز می‌شود چه ضمانتی است برای حضور متهمان در دادگاه‌های بعدی؟ و چنان که در قضیه سارا شورد دیدیم هیچ ضمانتی!

آیا شورد به ایران بازگشت؟ در حالی سارا شورد با قرار وثیقه، تهران را ترک کرد و قرار شده بود در جلسه دادگاه حاضر شود با وجود برگزاری چهار جلسه دادگاه متهمان بازداشت شده آمریکایی، حاضر به بازگشت به ایران نشد. او ابتدا بیماری را دلیل عدم شرکت در جلسات دادگاه اعلام کرد و گفت که دیگر به ایران باز نمی‌گردد و به یکبار به فحاشی علیه ایران پرداخت.

شین بائر و جاش فتال هم یقیناً به ایران باز نخواهند گشت.

و اینجاست که حکم اجرا نمی‌شود و طبیعی است قوه‌ای که به آسانی در برخورد با عاملان اختلاس‌های میلیاردی کوتاهی می‌کند در نحوه رسیدگی به پرونده جاسوسان کشوری بیگانه که در اختلال امنیت کشور اسلامی از هیچ توطئه‌ای فرو گذار نکرده‌اند، هم چگونه عمل خواهد کرد.

و در آخر ما دانشجویان از قوه قضاییه و تمامی مسئولانی که روند آزادی این 2 تبعه جاسوس را متوقف کرده‌اند، می‌خواهیم با عدم تکرار این چنین تحرکاتی که فقط موجب رضایت و دلگرمی مسئولان خائن آمریکایی می‌شود از این پس با قاطعیت در مورد اتباع متهم بیگانه برخورد کنند و ضمناً اگر پاسخی برای رفع ابهامات ذکر شده دارند، به امت حزب الله ارائه کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم
انجمن اسلامی دانشجویان تربیت مدرس
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی




منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها