کد خبر: ۲۰۲۰۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي هيأت امناي استاني مناطق 3، 16 و 17 دانشگاه آزاد اسلامي شامل استان‌هاي مازندران، گيلان، بوشهر و كهگلويه و بويراحمد با اشاره به سير تأسيس و ادامه فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي و نيز مشكلات و موانع پيش روي آن، حمايت امام(ره) و تلاش و كوشش اساتيد و مديران زحمت‌كش دانشگاه آزاد را عامل موفقيت‌هاي عظيم و شكست سنگ‌اندازي‌ها توصيف و تصريح كرد: بخش دولتي در ابتداي انقلاب به هيچ‌وجه جوابگوي نياز آموزش عالي كشور نبود و بدون اغراق مي‌توان گفت، اگر حضور دانشگاه آزاد اسلامي نبود، بخش دولتي نيز انگيزه توسعه را در حدّ و اندازه‌هاي امروز نداشت.

به گزارش 598 به نقل از ايلنا، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به توجه ويژه حضرت امام(ره) به توسعه علمي و فني كشور تصريح كرد: زماني كه بحث تشكيل دانشگاه آزاد مطرح بود، ايشان همواره نگران عقب ماندن علم و دانش در جامعه اسلامي ما نسبت به ساير نقاط دنيا بودند، به‌گونه‌اي كه با مطرح شدن تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي، بدون تأمل و علي‌رغم مخالفت‌ها، آن را پذيرفتند و حمايت جدّي به عمل آوردند.

رئيس هيأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه با اشاره به موانع و مشكلات موجود بر سر راه دانشگاه آزاد از ابتدا تاكنون تصريح كرد: متأسفانه برخي كه خود علاقمندند از امكانات عمومي كشور به نفع حزب، جناح و گروه خود استفاده كنند، وضع دانشگاه آزاد را هم به همين‌گونه مي‌بينند. در صورتي كه هيچ كس از بالاترين تا پايين‌ترين رده‌هاي مديريتي دانشگاه آزاد اسلامي ذره‌اي نفع و سهم شخصي و جناحي ندارند و شجره طيبه دانشگاه آزاد ثروت و ملك تك‌تك ايرانيان، دانشجويان و اساتيد كشور است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به برنامه‌هاي دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامي گفت: پس از تشكيل هيأت‌هاي امناي استاني و تكميل واحدهاي علوم و تحقيقات، اكنون قدم در توسعه و رشد فناوري‌هاي نوين گذاشته‌ايم، چرا كه آينده دنيا در بخش علمي و فني با اين نوع از دانش گره خورده و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامي در ميان ساير مؤسسات علمي كشور در اين زمينه پيشتاز است.

رئيس هيأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به مهم و سرنوشت‌ساز بودن برنامه پنج ساله اين مجموعه بزرگ، تصريح كرد: توسعه كيفي آينده دانشگاه آزاد با برنامه‌هاي جديد آن نياز به هزينه‌هاي بسياري دارد كه قطعاً شهريه دانشجويان كفاف آن را نخواهد داد و ما بايد منابع درآمدي ديگري نظير تبديل پايان‌نامه‌ها، ابتكارات و اختراعات دانشجويان و اساتيد به صنعت و ثروت بتوانيم بخشي از اين نياز را پاسخ بگوييم.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش آزادانديشي در محيط‌هاي علمي را اصلي اساسي براي پيشرفت و نشاط جامعه دانشگاهي خواند و تصريح كرد: در هيچ محيطي تحميل كارساز نيست و در دانشگاه تحميل عقيده از همه جا مخرب‌تر است.

ايشان با اشاره به عدم تحقق كرسي‌هاي آزادانديشي كه مقام معظم رهبري بر آن بسيار تأكيد داشته و دارند، خطاب به هيأت‌هاي امناي دانشگاه آزاد گفت: ايده‌ها و عقايد علمي بايد به صورت آزاد در دانشگاه مطرح شود و فضاي دانشگاه بايد به دور از سياسي كار به صورت آكادميك باقي بماند.

هاشمي رفسنجاني در ادامه با اشاره به تحولات جديد در منطقه، تسخير سفارت رژيم اشغالگر قدس در قاهره را ادامه منطقي بيداري اسلامي كشورهاي منطقه خواند و با تأكيد به لزوم هوشياري بيش از پيش انقلابيون در پيشبرد خواسته‌هاي خود، تأكيد كرد: آمريكا و اسرائيل مترصد هستند از هر اتفاقي بهانه‌اي به دست آوردند تا بتوانند انقلابات كشورهاي اسلامي را به انحراف بكشانند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به پيش قدم بودن ملت ايران در خيزش‌هاي مردمي و اسلامي، با ابراز خوش‌بيني نسبت آينده انقلابات در كشورهاي منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران تجربيات خوبي در زمينه تأسيس نظام سياسي مبتني بر اسلام و قرآن دارد كه با جلب اعتماد مردم منطقه مي‌توانيم كمك بسياري براي آينده كشورهاي آنان باشيم.

در ابتداي اين جلسه دكتر جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، تدوين برنامه 5 ساله دانشگاه آزاد اسلامي را مهمترين بحث روز هيأت‌هاي امناي دانشگاه آزاد سراسر كشور خواند و گفت: با تصويب وا جراي اين برنامه اميدواريم كه هم‌پاي دانشگاه‌هاي معتبر دنيا، توسعه كمّي و كيفي دانشگاه را كه پيش ببريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
آره. ما هم باورم شد که هاشمی از دانشگاه آزاد هیچ نفعی نمی بره....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
پس چرا چهار دست و پائی بهش چسبیدی مجلس و خریدی که برات وقفش کنند. وقتی تیرت به سنگ خورد تو کار دولت موش دوونی کردی تا سر دانشگاه با دولت معامله کنی ؟
فکر نکنی سرتو زیر برف کردی جائیت دیده نمیشه ؟ این فیلمهارو هم برای یار و غارات بازی کن .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها