کد خبر: ۲۰۱۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
هيلاري كلينتون گفت كه اظهارات محمود احمدي‌نژاد درباره دو شهروند آمريكايي بازداشت شده در ايران باعث دلگرمي است و وي اميدوار است آن دو هر چه زودتر آزاد شوند.

به گزارش 598 به نقل از ايسنا، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا روز سه‌شنبه در يك كنفرانس خبري كوتاه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه "آيا ممكن است نظرتان را درباره اتفاقي كه قرار است در ايران براي دو شهروند آمريكايي بيافتد و اينكه محمود احمدي‌نژاد (رييس‌جمهور ايران) گفته است كه آن‌ها آزاد خواهند شد، بگوييد" گفت: همانطور كه مي‌دانيد ما اين مساله را به دقت دنبال كرديم و آنچه دولت ايران امروز گفته است باعث دلگرمي ما است، اما دوست ندارم بيشتر از اين در اين باره اظهارنظر كنم. مسلم است كه ما اميدواريم كه شاهد نتيجه مثبتي از آنچه به نظر مي‌رسد تصميم دولت ايران است، باشيم.

به گزارش ايسنا، ان.بي.سي نيوز روز سه‌شنبه به نقل از احمدي‌نژاد گزارش داد كه دو آمريكايي كه به اتهام جاسوسي در ايران در حبس به سر مي برند، در هفته جاري آزاد خواهند شد.

شبكه‌ي سي.بي.اس نيوز گزارش داد: محمود احمدي نژاد، ‌رييس جمهور ايران در مصاحبه‌اي با شبكه خبري «ان.بي.سي. نيوز» گفته است كه دو تبعه آمريكايي در هفته جاري آزاد خواهند شد.

در پيام توييتري كه ان.بي.سي نيوز اوايل سه‌شنبه ارسال كرد، آمده است كه احمدي‌نژاد در مصاحبه با «آن‌كري» اين موضوع را اعلام كرده است.

احمدي‌نژاد ظاهرا به اين شبكه گفته است كه «شين بائر» و «جاش فتال» 29 ساله ظرف دو روز آينده آزاد خواهند شد.

شبكه‌ي سي.بي.‌اس نيوز افزوده است كه مقامات ايراني در تهران گزارش ان.بي.سي نيوز مبني بر آزادي اين دو آمريكايي ظرف 48 ساعت آينده را تاييد كرده‌اند.

هم‌چنين مسعود شفيعي، وكيل‌مدافع دو تبعه آمريكايي نيز در گفت‌وگو با ايسنا از تبديل قرار بازداشت موكلانش به وثيقه و آزادي آنها به محض توديع وثيقه خبر داده است.

بر اساس راي دادگاه بدوي صادره از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب دو تبعه‌ي‌آمريكايي هر كدام به تحمل 8 سال حبس محكوم شده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها