کد خبر: ۲۰۰۹۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
علي دايي بعد از افت تيمش در ليگ برتر که باعث عقب ماندن اين تيم از کورس قهرماني شده، جام حذفي را از دست داد تا سوژه خوبي به منتقدانش دهد. کساني که تعدادشان کم نيست و عقيده دارند دايي هر چقدر در دوران بازي، آدم موفقي بوده، به عنوان يک مربي نتوانسته خودش را به عنوان يک آدم برنده معرفي کند.

حسين عبدي مربي سابق پرسپوليس که در زمان صدرنشيني اين تيم عقيده داشت نوسانهاي پرسپوليس به ضررش مي شود، در مصاحبه سعي مي کند منصفانه و به دور از هر گونه نگاه احساسي در مورد دايي و تيمش صحبت کند. او مي گويد:" نتايج پرسپوليس در بعضي از بازيهايش ناپلئوني بوده. اين تيم به خاطر داشتن بازيکنان با کيفيت و گرانقيمت روي خلاقيت گروهي آنها به نتيجه مي رسد اما اگر قرار به ثبات در نتيجه گيري باشد،بايد يک تيم به جاي خلاقيت فردي، خلاقيت گروهي داشته باشد. الان همه تيم ها راه مهار صادقيان و خلعتبري را بلد هستد."

اين پرسپوليس همان تيمي است که نيم فصل دوم را خيلي خوب شروع کرد و خيلي ها را ياد پرسپوليس طوفاني دهه 60 انداخت؟

ببينيد. پرسپوليس فقط يک نوع بازي مي کند. يک تيم بايد چند نقشه و تاکتيک داشته باشد تا اگر در يکي از آنها نتيجه نگرفت از نقشه بعدي استفاده کند. دست پرسپوليس براي حريفان اين تيم رو شده. دايي مهره هاي خيلي خوبي دارد اما چگونگي استفاده از آنها اهميت زيادي دارد.

به نظر شما دايي مربي موفقي هست؟

الان هر کسي مي تواند در مورد دايي صحبت کند. به نظرم بايد اين قضيه را به عهده کارشناسان گذاشت. نتايج، تعويض ها و نوع مديري يک مربي، بزرگي و موفقيت او را نشان مي دهد.

خب شما به عنوان يک کارشناس فوتبال دايي را چطور مربي اي مي دانيد؟

خوبي و بدي نسبي است. بهتر است اينگونه بگوييم که آيا ساير مربيان حاضر در فوتبال ايران بهتر از دايي هستند يا نه. ملاکهاي موفق بودن يک مربي در فوتبال ايران با ساير کشورها متفاوت است اما من دايي را در فوتبال ايران( روي فوتبال ايران تاکيد مي کند، جزو بهترين ها مي دانم.

دايي زماني با پرسپوليس توانست دو بار قهرمان جام حذفي شود اما امسال شانس رسيدن به اين موفقيت را از دست داد.

چون آن زمان من کنار دايي بودم به راحتي مي توانم در مورد مقطع مورد نظر شما صحبت کنم. آن زمان ما اگر بازيکناني پرسپوليس را داشتيم مي توانستيم قهرمان ليگ هم بشويم. ما با کمترين هزينه و مشکلاتي که همه درجريانش هستند قهرمان جام حذفي شدند. يکي از مشکلات دايي اين است که انتظار زيادي از تيم او وجود دارد چرا که پرسپوليس امسال هزينه بسيار زيادي براي جذب بازيکن انجام داده است ضمن اينکه استرس و فشاري که روي پرسپوليس وجود دارد کار دايي را سخت کرده.

يکي از بازيکنان قديمي پرسپوليس عقيده دارد دايي اگر چه حريف را به خوبي آناليز مي کند اما در طراحي تمرين براي بازي با حريفان ضعف دارد. شما اين بحث را قبول داريد؟

مربيگري فقط تمرين دادن نيست. مديريت، ارتباط با سايرين و خيلي از مسائل ديگر که خاص فوتبال ايران است، در موفق بودن يک مربي موثر است.

از آنجايي که به نظر مي رسد شما علاقه اي به انتقاد از دايي نداريد بهتر است سئوالم را اينگونه بپرسم که آيا به جز علي دايي، ساير اعضاي کادر فني پرسپوليس در حد اين تيم هستند يا نه؟

جواب اين سئوال را بايد خود دايي دهد. من فقط مي توانم به اين نکته اشاره کنم که در همه جاي دنيا کارايي يک فرد ملاک انتخاب اوست اما در فوتبال ايران رفاقت و اينکه طرف کمتر به تو ضرر بزند دليل همکاري با يک فرد مي شود.

شما در صحبتهايتان اعلام کرديد استرس و فشار وارده بر پرسپوليس کار دايي را سخت کرده. الان استقلال هم تقريبا وضعيتي مشابه پرسپوليس دارد اما امير قلعه نويي تيمش را صدرنشين ليگ کرده است.

به نظر من استرس هاي پرسپوليس بيشتر از استقلال است ضمن آنکه هنوز بحرانهاي پرسپوليس در اين تيم نمايان نشده. يکي دو ماه ديگر و با توجه به هزينه هايي که اين تيم انجام داده و بدهي هاي گذشته اش، بحران پرسپوليس مثل يک بمب صدا خواهد کرد.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها