کد خبر: ۲۰۰۵۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
علی‌رغم تلاشهای ملموس و غیرملموس آمریکا و ذینفعان آشوب در سوریه درجهت کم رنگ جلوه دادن حضور ایران در این اجلاس و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران، رفتارهای ضد و نقیضی از طرفین دعوا و بازیگران خارجی آن درخصوص نقش تعیین کننده کشورمان درجهت حل بحران سوریه به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تدبیر 24، کشاکش و بحث‌های داغ طرفین دعوا در جلسات رسمی بین دولت سوریه و مخالفان مسلح حدود 40 کشور در ژنو2، شاید نشانه‌ای خوب باشد از اتفاقات بسیار تندتر و خشن‌تری که در پشت صحنه بین دو گروه مخالفان و طرفداران بشار اسد اتفاق افتاده و یا در حال رخ دادن است. درست در شروع نشست مطبوعاتی نمایندگان طرفین مختلف، درگیری لفظی شدیدی بین دو روزنامه‌نگار سوری رخ داد.



هر دو روزنامه‌نگار طرف مقابل را "تروریست" میخواندند، زن روزنامه‌نگاری که از شبکه‌ای نزدیک به مخالفان بشار اسد به محل برگزاری جلسه آمده بود، طرف مقابل خود را به حمایت از حزب‌الله و القاعده متهم می‌کرد. اما دیگر روزنامه‌نگار سوری که ساکن استرالیا است نیز در مقابل عنوان می‌کند "یک سوری واقعی پرچم کشورش را در دست می‌گیرد و نه پرچم جبهه‌النصره را"-جبهه النصره یک گروه تروریستی است که در سوریه در حال جنگ با دولت بشار اسد است.

در نمونه‌ای دیگر از پشت صحنه اتفاقات در نشست ژنو2 یک کنشگر سوری به نام "رامی جره" که با نام الکساندر پیج نیز شناخته می‌شود به سمت وزیر آموزش و اطلاعات سوریه "عمران زوابی" حمله می‌برد، او در سال 2011 سوریه را ترک کرده است. او مدام از وزیر سوری می‌پرسد آیا شما "بمب بشکه‌ای" روی شهر حلب انداختید؟ (مخالفان دولت سوریه مدعی هستند که بشار اسد در سال 2013 از بمب‌های بشکه‌ای در حلب استفاده کرده است).



او همچنین می‌پرسد آیا شما علیه گروه "کشور اسلامی عراق و شام" می‌جنگید؟ چرا مردم را بمباران می‌کنید؟ چرا آنها را بمباران نمی‌کنید؟ به من پاسخ دهید. این کنشگر سوری معتقد است که دولت سوریه برای بدنام کردن مخالفان این کشور دست گروه‌های تروریستی و اسلام‌گرای تندرویی را باز گذاشته است. اما وزیر سوری به آن واکنش نشان نمی‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها