کد خبر: ۱۹۹۶۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان این که عدم حضور ایران در نشست ژنو 2 موجب برهم خوردن توازن در این نشست شد، تأکید کرد، عربستان همواره از خاک ترکیه برای انتقال تروریست‌ها از یمن به سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان این که عدم حضور ایران در نشست ژنو 2 موجب عدم توازن در این نشست شد، تاکید کرد: دمشق از آغاز بحران نامه‌های متعددی به شورای امنیت و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: عربستان سه هواپیما برای انتقال تروریست‌ها از طریق ترکیه، از یمن به سوریه فرستاد. قطر و ترکیه نیز دست به اقدامات غیرقانونی علیه ما می‌زنند. ما همه این اقدامات را در 500 نامه به شورای امنیت ارائه کردیم.

الجعفری تأکید کرد: ملت سوریه تنها طرفی است که سرنوشت کشور خود را تعیین می‌کند؛ نه وزیر یا شخص دیگر. ما نمی‌گذاریم هیچ طرفی دستور خود را بر ما دیکته کند و نمی‌توانیم هیچ راهی را برای دریافت دیدگاه‌های متضاد بپذیریم چرا که چنین دیدگاه‌هایی بی‌نتیجه و غیرواقعی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه ما در نشست ژنو دنبال آن هستیم اعلام همکاری کشورها برای پایان دادن به اقدامات تروریستی و عدم حمایت مالی از آنان است. بر اساس قانون شورای سازمان ملل حمایت مالی به عمل آوردن از هرگونه گروه تروریستی ممنوع است. ما تسلیحات قانونی داریم که از قانون سازمان ملل سرچشمه می‌گیرد و همگان باید برای پایان دادن به اقدامات تروریستی تلاش کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها