کد خبر: ۱۹۹۶۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
«نيكولاي آزاروف» نخست‌وزير اوكراين ديروز در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «راسيا 24 » هشدار داد كه اگر اقدامات تحريك‌آميز در مركز شهر كي‌يف پايان نيابد دولت بر اساس قانون اين حق را خواهد داشت تا از توان نظامي براي برقراري امنيت در پايتخت استفاده كند.

به گزارش پایگاه 598 ، نخست‌وزير اوكراين در پي درگيري‌هاي اخير كه صدها مجروح به جا گذاشت هشدار داد نيروهاي امنيتي اين كشور براي متفرق كردن معترضان از اين پس به ضرب گلوله متوسل خواهند شد. در درگيري‌هاي دو روز اخير در كي‌يف سه نفر از مخالفان كشته شدند.

«نيكولاي آزاروف» نخست‌وزير اوكراين ديروز در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «راسيا 24 » هشدار داد كه اگر اقدامات تحريك‌آميز در مركز شهر كي‌يف پايان نيابد دولت بر اساس قانون اين حق را خواهد داشت تا از توان نظامي براي برقراري امنيت در پايتخت استفاده كند.
 
آزاروف در عين حال ابراز اميدواري كرد كه همه نيروها و مردم شركت‌كننده در اعتراضات خشونت‌آميز خويشتنداري بيشتري از خود نشان دهند تا هرج و مرج و آشوب در پايتخت پايان يابد. وي در عين حال تأكيد كرد كه اوضاع در كي‌يف به حدي وخيم نشده است كه نيازي به اعلام وضعيت فوق‌العاده باشد. نخست‌وزير اوكراين رهبران مخالفان را مسئول ناآرامي‌ها و خشونت كنوني در پايتخت دانسته و گفت: «مسئوليت حوادث رخ داده در مركز كي‌يف بر عهده رهبران احزاب مخالف است كه به تحريك مردم براي مقابله با نيروهاي امنيتي مي‌پردازند.» اين در حالي است كه دور جديدي از اعتراضات مردمي از روز يك‌شنبه شروع شده است.
 
بر اساس گزارش‌هاي اعلام شده در درگيري‌هاي سه‌شنبه شب كه بين مخالفان دولت و پليس اين كشور رخ داد، سه مخالف كشته شدند. همچنين درگيري‌هاي تازه‌اي از ديروز در «كي‌يف» پايتخت اوكراين، بين مأموران پليس و معترضاني كه خواستار استعفاي «ويكتور يانكوويچ» رئيس‌جمهور كشورشان هستند، به وقوع پيوست. دفتر داستاني اوكراين نيز اعلام كرد كه بيش از 50 تن سه شنبه شب از خيابان‌هاي كي‌يف ربوده شدند. به گفته شاهدان، اين افراد به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به مكاني نامعلوم برده شدند.
 
 برخي از آنها اكنون در ساختمان شهرداري كي‌يف و اتحاديه‌هاي بازرگاني كه تحت اشغال مخالفان است، هستند و مكان بقيه آنها معلوم نيست. معترضان همچنين مسيرهاي منتهي به پارلمان را مسدود كرده‌اند و از خودروهاي سوخته پليس به عنوان پناهگاه استفاده مي‌كنند. پليس نيز براي متفرق كردن معترضان از گاز اشك‌آور استفاده مي‌كند. همچنين بر اساس اطلاعات وزارت كشور اوكراين، تاكنون در نتيجه درگيري‌ها در مركز پايتخت بيش از 160 نيروي انتظامي دچار آسيب ديدگي شدند كه 40 نفر از آنها مجبور به بستري در بيمارستان شدند. در پي اين درگيري‌ها تاكنون 50 نفر نيز بازداشت شده‌اند. كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در بيانيه‌اي خاتمه فوري خشونت‌ها در اوكراين را خواستار شد.
 
 كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا ديروز در بيانيه‌اي خاتمه فوري خشونت‌ها در اوكراين را خواستار شد. اشتون گفت: «من تشديد خشونت‌ها در كي‌يف را كه منجر به وقوع تلفاتي شده به شدت محكوم مي‌كنم. هرگونه اقدام خشونت‌آميز بايد فوراً خاتمه يابد و تحقيقات در اين رابطه آغاز شود.» سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز هشدار داد كه اوضاع اوكراين در حال خروج از كنترل است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها