کد خبر: ۱۹۹۴۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
سایت آلمانی و فارسی زبان "دویچه وله" در گزارشی تصویری تحت عنوان "لحظه‌های دیدنی از زندگی روزانه روحانیون در ایران" می نویسد: «روحانیون در ایران در فراسوی زندگی عبادی و سیاسی خود به مسایل دیگر هم می‌پردازند. گاهی موتورسواری می‌آموزند، گاه به بازار می‌روند و گاه زیر بارش باران و برف، که بین آنها و مردم تفاوتی قائل نمی‌شود، خیس می‌شوند و گاهی همین لحظه‌های خاص از نگاه تیزبین عکاسان ایران به دور نمانده‌اند.»

بنابر رصد "دیدبان خیبر"؛ اگرچه نویسنده این سطور کوتاه سعی داشته تا به شکلی زیر پوستی، روحانیون ایرانی را به شکلی کنایه وار مخاطب قرار دهد اما ناخواسته سبب خیر شده و پرده از شئونی دیگر از زندگی روزمره ایشان برداشته است.













این تصاویر خود نشانگر این است که اسلام و مبلغینش، نه مانند مسیحت و کشیش‌هایش در گوشه عزلت و کنج کلیسا بلکه در بطن جامعه نمود پیدا می کند چراکه اسلام به شکل عام و فقاهت تشیع به طور خاص دین و شریعتی است اجتماعی نه تشریفاتی.

از سوی دیگر باید به توجه ویژه و زوم رسانه ای بنگاه های خبرپراکنی غربی بر زندگی روحانیون، به دیده تشکیک نگاه کرد چراکه حساسیت نسبت به موضوعاتی از این قبیل می تواند همچون پادزهری کارگشا در قبال لجن پراکنی های معاندین ضد دین به شمار رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها