کد خبر: ۱۹۸۳۳۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۸     ۲۸ دی ۱۳۹۲
پلیس مصر با استفاده از گازهای اشک آور تظاهرات دانشجویان طرفدار اخوان‌المسلمین را سرکوب کرد.
شبکه خبری اسکای نیوز نوشت: پلیس مصر با استفاده از گازهای اشک آور تظاهرات اخوان المسلمین را در استان سوئیس این کشور سرکوب کرد.



در همین رابطه شبکه خبری المیادین اعلام کرد که پلیس مصر برای متفرق کردن تعدادی از دانشجویان اخوان به شهرک دانشگاهی الازهر وارد شده است.



پایگاه خبری الیوم السابع اعلام کرد که منطقه السیوف واقع در شرق اسکندریه شاهد تعقیب و گریز بین نیروهای امنیتی و تعدادی از طرفداران اخوان المسلمین است.

این درگیری‌ها بعد از اقدام اخوان المسلمین برای تظاهرات صورت گرفت که به دنبال آن نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کردند.

همچنین نیروهای امنیتی مصر خیابان مصطفی النحاس در شهر النصر را بعد از درگیری با طرفداران اخوان المسلمین بستند.



دانشجویان اخوان المسلمین در شهرک دانشگاهی دانشگاه قاهره در اعتراض به حوادث روز گذشته این دانشگاه که در آن یک دانشجوی دانشکده بازرگانی کشته شد یکی از خیابان‌های این شهرک را بستند.

این دانشجویان شعارهایی علیه نیروهای امنیتی سر دادند و خواستار آزادی دوستان بازداشت شده خود شدند.

این تظاهرات پس از برگزاری همه پرسی قانون اساسی این کشور صورت می گیرد که دولت این کشور اعلام کرد که ۵۰ درصد مردم این کشور در این همه پرسی شرکت کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده درباره میزان استقبال مردم از همه پرسی، بین رسانه های دولتی و مخالف، متناقض است. «یسری حماد» معاون رئیس حزب الوطن مصر به نقل از یکی از مقامات کمیته عالی انتخابات مصر تأکید کرد که میزان استقبال مردم از همه پرسی قانون اساسی این کشور بسیار کم بوده است.

اما دولت و رسانه‌های وابسته به آن، میزان حضور مردم را چشم گیر توصیف کرده‌اند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها