کد خبر: ۱۹۸۰۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۶ دی ۱۳۹۲
بازیکن سابق استقلال گفت: «اگر دربی جمعه در ‌20 دقيقه اول يک گل داشته باشد بازي زيبايي از آب در مي‌آيد.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خراسان، محمد نوازي، يکي از قديمي‌هاي استقلال است که‌ مقابل پرسپوليس و در دربي‌هاي دهه‌70 معمولا خوب بازي مي‌کرد. در دربی معروف سال‌ 79 که به جنجال انجاميد، نوازي يک گل زيبا از روي ضربه کاشته به عابدزاده زد.

 

* دربی 78 را چطور مي‌بيني؟

- اگر دو تيم احتياط نکنند، شايد بازي خوبي شود. در اين‌طور بازي‌ها که حساسيت جدولي هم دارد، زدن گل اول خيلي مهم است.

 

* دربی‌هاي زمان شما حساس‌تر و جذاب‌تر بود ولي حالا معمولا دربی مساوي مي‌شود.

- زمان ما هم مساوي داشتيم ولي مساوي‌ها جذاب بود و پر‌گل. مثلا در همان بازي سال ‌79 ما با پرسپوليس‌2-2 مساوي کرديم و بازي‌4 گل خوب داشت.

 

* شما هم گل خوبي به عابدزاده زدي؟

- بله، دروازه را ديدم و زدم؛ يعني هدفم فقط گلزني بود. بعضي‌ها مي‌گفتند نوازي مي‌خواست سانتر کند که توپ گل شد ولي واقعا اين‌گونه نبود و ضربه من به زيبايي وارد دروازه عابدزاده شد. هنوز آن گل را فراموش نکرده‌ام و فکر مي‌کنم مهم‌ترين گل دوران ورزشي‌ام بود.

 

* ... و بعد هم ‌هاشمي‌نسب به عابدزاده گل زد و غش کرد.

- خب اين را بايد از خودش بپرسيد. البته بعد از گل‌هاشمي‌نسب هم علي کريمي براي پرسپوليس گل زد و بازي ‌2-2 شد و پس از آن هم که همه ريختند روي سر‌ هم و درگيري شد.

 

* تو و استيلي هم به بازداشتگاه رفتيد.

- خب بله، اما بعدش همه‌چيز فراموش شد ولي يادم هست آن دربی از نظر فني هم خيلي خوب بود و کارشناسان مي‌گفتند يکي از بهترين دربی‌ها بود.

 

* در دربی جمعه فکر مي‌کني تجربه استقلالي‌ها مفيدتر است يا جواني پرسپوليسي‌ها؟

- بايد ديد چگونه از اين فاکتورها استفاده مي‌کنند. استقلال 4 امتياز بيشتر دارد و اين حاشيه امنيت خوبي است. شايد همين عامل سبب شود پرسپوليس فقط براي برد بازي کند و تهاجمي ظاهر شود. به نظر من اگر دربی جمعه در ‌20 دقيقه اول يک گل داشته باشد بازي زيبايي از آب در مي‌آيد.

 

* زمان شما قبل از دربی مربيان چه مي‌گفتند؟

- منکر حساسيت‌ها که نمي‌شدند اما سعي مي‌کردند از نظر روحي و رواني روي بچه‌ها کار کنند. به‌هر حال بازيکنان‌ (حتي باتجربه‌ها) براي اين بازي استرس دارند و ما هم از اين قضيه مستثني نبوديم.

 

* شما پنالتي‌زن خوبي هم بودي.

- بله‌، معمولا پنالتي‌هايم گل مي‌شد و چند سال پنالتي‌زن اول استقلال بودم. پنالتي زدن هم نياز به روحيه و البته تمرينات خاص خودش دارد.

 

* فکر مي‌کني شانس استقلال بيشتر است يا پرسپوليس؟

- البته احتمال مساوي هم وجود دارد ولي اميدوارم استقلال ببرد. بالاخره ما استقلالي هستيم. هرچند بي‌محبتي کم نديديم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها