کد خبر: ۱۹۷۸۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۵ دی ۱۳۹۲
همایش بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های بازی‌های رایانه‌ای 22 دی ماه جاری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ،در این همایش  دکتر مسعود کوثری، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران به بررسی مزایا و معایب باز یهای رایانه ای برای خانواده ها پرداخت و افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آموزش همراه با موسیقی، بهره هوشی کودک را افزایش می دهد.

وی افزود: اگر بازی رایانه ای درست انتخاب شود برای کودک مفید خواهد بود به شرط آنکه بازی های خارج از خانه حذف نشود.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به اینکه خانواده ها نیابد از بازی های رایانه ای هراس داشته باشند خاطر نشان ساخت: این هراس موجب می شود که در انتخاب بازی برای فرزندانمان دچار اشتباه شویم و توجه داشته باشیم که به سمت بازی های جدّی و آموزنده برویم.

وی خاطر نشان ساخت: بحث بازی های رایانه ای از دیرباز موجب دغدغه مسئولان و خانواده ها بوده و باید گفت  که 80 درصد بازی های رایانه ای مفید بوده زیرا برخی جنبه آموزشی و برخی جنبه ورزشی دارند و اعتماد به نفس را در مخاطب افزایش می دهد.

دکتر مسعود کوثری گفت: بازی رایانه ای می تواند حتی بسیار خطرناک باشد و موجب بروز جرم و جنایت شود که خانواده ها با توجه به گروه سنی فرزندشان به انتخاب بازی دست بزنند.

در ابتدای مراسم محمد صادق افراسیابی معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی گفت: اهمیت حوزه بازی های رایانه ای موجب شد تا چنین همایشی برگزار شود و به خانواده ها آگاهی دهی صورت گیرد.

وی افزود: این اداره کل آمادگی داردکه هر دو هفته یکبار چنین همایش هایی که مورد نیاز جامعه باشد را برگزار نماید و تا کامی در جهت تقویت حوزه فرهنگ و هنر کشور بر دارد.

در ادامه دکتر مینایی مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانه ای و مهندس سیداُف و مهندس حسین احمدی به بیان مسائل و مشکلات بازی های روز و مورد علاقه نوجوانان پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها