کد خبر: ۱۹۷۶۶
زمان انتشار: ۰۱:۱۰     ۲۰ شهريور ۱۳۹۰
تعداد عمره گذاران امسال بیش از پنج میلیون نفر بوده و این به معنی آن است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 30 درصد بوده ایم. این آمار مربوط به مجموع عمره گذاران در سه ماه رجب، شعبان و رمضان بوده است.

به گزارش 598 به نقل از شیعه آنلاین، "سعد جمیل القرشی" رئیس کمیته ملی حج و عمره در اتاق بازرگانی شهر مکه مکرمه طی اظهاراتی گفت: بر اساس بررسی ها و تدابیر انجام شده، پیش بینی می کنیم که امسال رکورد حج در تعداد حجاج زده می شود.

وی همچنین افزود: آمار و ارقام رسمی موجود نشان می دهد که تعداد عمره گذاران امسال زده شد و در طول تاریخ عربستان سعودی بی سابقه بوده است. این تعداد عمره گذار در حالی به عربستان سفر کردند که برخی کارشناسان پیش بینی می کردند حوادث منطقه بر تعداد عمره گذاران تأثیر بگذارد و موجب کاهش آن شود اما چنین اتفاقی نیفتاد و آمار شکسته شد.

"سعد القرشی" در ادامه گفت: بسیاری از عمره گذاران امسال از کشورهای مصر، سوریه، لیبی، یمن، بحرین و تونس که شاهد اعتراضات عمومی هستند، بودند. تعداد زیادی نیز عمره گذار از کشور ترکیه داشتیم.

رئیس کمیته ملی حج و عمره در اتاق بازرگانی شهر مکه مکرمه همچنین گفت: تعداد عمره گذاران امسال بیش از پنج میلیون نفر بوده و این به معنی آن است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 30 درصد بوده ایم. این آمار مربوط به مجموع عمره گذاران در سه ماه رجب، شعبان و رمضان بوده است.

"سعد جمیل القرشی" در ادامه گفت: بر همین اساس پیش بینی می کنیم که امسال در تعداد حجاج نیز رکورد زده شود زیرا وزارت حج سعودی اعلام کرده که تا به این لحظه بیش از شش میلیون و چهارصد هزار ویزای حج آماده و صادر شده اما به بیش از 9 میلیون ویزا هم افزایش خواهد یافت. این به معنی آن است که 1 میلیون و صد هزار ویزا بیشتر از سال 2010 میلادی. البته این تعداد تنها مربوط به حجاجی است که از خارج از عربستان و خارج از کشورهای حوزه خلیج فارس که بدون ویزا اجازه ورود به عربستان را دارند می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها