کد خبر: ۱۹۷۴۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۴ دی ۱۳۹۲
قیمت جهانی نفت که روز گذشته در پی موافقت ایران و گروه ۵+۱ برای اجرای توافق ژنو کاهش یافته بود در معاملات امروز ۲۱ سنت افزایش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید.
تسنیم، قیمت جهانی نفت که روز گذشته در پی توافق ایران و کشورهای غربی بر سر اجرای توافق هسته ای ژنو کاهش یافته بود امروز روندی صعودی را طی کرده است.

هر بشکه نفت سبک آمریکا در معاملات روز سه شنبه با 34 سنت افزایش قیمت مواجه شد و در برابر 92 دلار و 14 سنت معامله شد. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز 21 سنت افزایش یافت و به 106 دلار و 96 سنت رسید.

طی هفته های گذشته چشم انداز رشد و رونق اقتصاد جهانی امیدوارکننده شده و در نتیجه، شاخص بورس های جهان رشد داشته است. افزایش رشد اقتصادی جهان باعث افزایش تقاضا برای نفت خواهد شد.

به گفته اولیور اسلوپ، تحلیلگر بازار نفت در شیکاگو، سرمای شدید هوا در هفته گذشته تقاضا برای سوخت جت و بنزین در آمریکا را کاهش داده و موجب تضعیف قیمت ها شده بود.

اسلوپ افزود: «پروازهای زیادی در طی هفته گذشته و بعد از آن لغو شدند...تعداد زیادی هم به دلیل دمای زیر صفر، ماشین های خود را از خانه بیرون نیاوردند.»

اجرای مفاد توافق هسته ای ژنو  از روی 20 ژانویه (30 دی) آغاز خواهد شد. برخی تحلیلگران معتقدند، این بدان معنا نیست که یک میلیون بشکه ای که به دلیل تحریم ها علیه ایران، از بازار حذف شده بود، به زودی به بازار باز خواهد گشت. توافق شده است سطح کنونی صادرات نفت ایران حفظ شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها