کد خبر: ۱۹۷۴۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۱     ۱۹ شهريور ۱۳۹۰
در حالی که قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها دست‌اندرکاران اجرای طرح از روند کاهشی تورم پس از یک دوره رشد خبر می‌دادند، فرزین اعلام کرد: روند کاهشی نرخ تورم از آذرماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش 598 به نقل از فارس، محمدرضا فرزین در ادامه نشست خبری صبح امروز در خصوص مشکلات بخش کشاورزی در ارتباط با عدم پرداخت یارانه به این بخش اظهار داشت: در توزیع شیر از تاریخ 15 مرداد نحوه پرداخت یارانه‌ها از پرداخت واحد صنعتی به تولید کننده شیر تغییر یافت و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 100 میلیارد تومان به وزارت بازرگانی برای این منظور اختصاص یافته است. همچنین 250 میلیارد تومان در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها است که از این مبلغ 100 میلیارد تومان در اختیار وزارت کشاورزی قرار داده شده تا به کشاورزان و دامداران بپردازد.
وی ادامه داد: 160 میلیارد تومان از منابع به دست آمده از اصلاح قیمت‌ها در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته تا این بانک با تلفیق منابع خود 540 میلیارد تومان با هدف اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش کشاورزی اختصاص دهد.
فرزین تصریح کرد: پیشنهاد برای این طرح‌ها در ابتدا کند بود اما در حال حاضر منابع خوبی برای این متقاضیان در نظر گرفته شده که پیشرفت طرح را تسریع می‌کند.
خبرنگار فارس پرسید با توجه به اینکه میزان مصرف انرژی پس از اصلاح قیمت‌ها تغییر کرده است و درآمد در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح کمتر از پیش‌بینی‌ها است، آیا در اجرای طرح مشکل ایجاد نمیشود؟
فرزین پاسخ داد: در بررسیهای گذشته بخشی از کاهش تقاضا محاسبه شده بود اما به دلیل اینکه تجربه اجرای چنین طرحی در گذشته وجود نداشت در داده‌های به دست آمده دقیقا آنچه که تحقق یافت به دست نیامده بود زیرا چنین امکانی وجود نداشت.
وی تاکید کرد: محاسبات درآمدی ما براساس میزان مصرف فعلی نیست بلکه محاسبات درآمدی براساس تغییرات مصارف به دست می‌آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها