کد خبر: ۱۹۷۰۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۳ دی ۱۳۹۲
فاکس نیوز:
سناتورهای آمریکایی با طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران در پی امتیازگیری بیشتر از ایران هستند.
به گزارش پایگاه 598، پایگاه شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» نوشت: در حالیکه دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته است که مانع تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران شوند، 59 سناتور آمریکایی در حال حاضر از بسته جدید تحریم‌های ضدایرانی حمایت کرده‌اند.
به نوشته فاکس نیوز سناتورها بر این باورند بسته تحریم‌های جدید فشار بر ایران را افزایش خواهد داد تا در زمینه برنامه هسته‌ای امتیاز دهد.
این تعداد از سناتورهای حامی تحریم‌های جدید علیه ایران، کنگره را به تصویب لایحه‌ای نزدیک می‌‌کند که دولت «باراک اوباما» آن را تهدیدی برای یک فرصت تاریخی دیپلماتیک با تهران، می‌داند.
بر اساس این گزارش، این سناتورها که از لایحه جدید تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرده‌اند شامل تمامی جمهوری‌خواهان سنا به غیر از «جف فلیک» از ایالت «آریزونا» و «رند پائول» از ایالت «کنتاکی» می‌شود. 16 سناتور دموکرات چون «چاک شومر» از نیویورک که یکی از همپیمانان اصلی باراک اوباما است از این لایحه حمایت کرده‌اند و بسیاری از سناتورهای کنگره نیز از اظهارنظر خودداری کردند.
به گزارش فارس از آنجایی که مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از افزایش فشارهای بیشتر علیه تهران حمایت می‌کند، سنا هم‌‌اکنون به 60 رای مورد نیاز برای تصویب اکثر لوایح نزدیک می‌شود و حامیان تحریم‌های بیشتر علیه ایران در سنا فاصله کمی تا رسیدن به 67 رای لازم برای به چالش کشیدن وتو اوباما دارند زیرا اوباما پیشتر هشدار داده بود در صورتیکه لایحه  تحریم‌های بیشتر علیه ایران به تصویب برسد، آن را وتو می‌کند اما اگر دو‌سوم سناتورها این لایحه را تصویب کنند، اوباما نمی‌تواند آن را وتو کند.
اخبار رسانه‌های آمریکایی درباره تعداد سناتورهای حامی طرح تشدید تحریم‌ها ضد و نقیض است. در حالی که روز شنبه سی‌ان‌ان، این تعداد را 77 تن اعلام کرده بود، دیروز آسوشیتدپرس اعلام کرد این تعداد در  حال حاضر 59 نفر است.
در همین حال وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا بررسی‌ها برای تدوین پیش‌نویس‌های اقدام قانونی خود را برای لغو تحریم‌ها آغاز کرده‌اند؛ بحث‌هایی که روز دوشنبه ادامه می‌یابد.
در عین حال، اتحادیه  اروپا ماه دسامبر اعلام کرد منتظر این تایید می‌‌ماند که ایران به تعهدات خود در این توافق عمل کرده است به‌ویژه آنکه ایران قول داده است فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را محدود کند و اجازه دهد بازرسی‌های بیشتری از سایت‌های هسته‌ای‌اش از جمله بازرسی‌های روزانه از برخی مکان‌ها انجام شود. این  وضع مستلزم آن است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طرح راستی‌آزمایی خود را به شورای اجرایی برای تایید ارائه دهد. این روندی است که چند روز طول می‌کشد. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز ممکن است از قبل برای بررسی‌های بیشتر مورد نیاز باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها