کد خبر: ۱۹۶۹۳۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۲۲ دی ۱۳۹۲
علي فتح‌الله‌زاده بعد از جلسه با جواد نکونام در جمع خبرنگاران گفت: قبل از اينکه بخواهم در مورد نکونام صحبت کنم بايد از برخي روزنامه‌ها و مطبوعات گله کنم، آنهايي که ذهنيت خودشان را به شکل واقعيت مي‌نويسند و همه را دچار مشکل مي‌کنند. برخي مي‌گويند حق و حقوق باشگاه چه شد؟ آيا بايد به شما جواد بدهم يا به مسئولان بالاتر؟ اگر از اين روزنامه‌ها شکايت کنيم مي‌آيند و مي‌گويند تو را به خدا رضايت بده.

به گزارش فارس،وي ادامه داد: برخي از اين روزنامه‌ها نوشته‌اند زندي رفت و هيچ پولي نگرفت. فلان بازيکن جدا شد و پولي نگرفت من صراحتاً گفتم که از ترانسفر پژمان منتظري پولي به ما نخواهد رسيد اما با اين وجود از اين بازيکن هم پول گرفتم. از زندي هم پول گرفتم، 37-38درصد پول گرفتم. من که بازيکن را به راحتي رها نمي‌کنم تا برود.

مديرعامل استقلال تصريح کرد: در مورد نکونام هم مي‌گويند بندي در قراردادش هست که مي‌تواند آزاد شود. اگر اين بند در قراردادش بود پس چرا شش جلسه پيش ما آمده است تا رضايت بگيرد؟ صراحتاً بگويم يک روزنامه به ما کم‌لطفي مي‌کند. ما با اين همه مشکل که داريم در حال حاضر صدر جدول هستيم. از صدر که بالاتر نداريم. مگر مي‌شود بالاتر از صدر هم رفت؟

فتح‌الله‌زاده افزود: استقلال در حالي اين نتايج را گرفته که سه بازيکن درجه اولش را از دست داده است، فرهاد مجيدي،‌ پژمان منتظري و جواد نکونام، نکونام در اين بازي‌ نبود ولي ما سه امتياز را گرفتيم. سرمربي ما تحت فشار است، با اين حال کارش را به خوبي انجام مي‌دهد، اينجا فرق يک مربي خوب و متوسط مشخص مي‌شود. تيمش را جمع وجور مي‌کند و نتيجه مي‌گيرد.

مديرعامل در مورد جلسه با جواد نکونام گفت: امروز همه آمده بودند تا نگويند من تنهايي تصميم گرفتم. منصور پورحيدري عضو هيئت مديره و رئيس کميته فني. امير قلعه‌نويي نفر اول کادر فني، آقاي نظري جويباري قائم‌مقام باشگاه و همچنين ساعدي و نوري‌فر هم بودند تا يک تصميم جمعي بگيريم. ما همگي اصرار کرديم که نکونام بماند و حتي گفتيم که دو سه هفته برود و استراحت کند تا از نظر روحي و رواني شرايط بهتري داشته باشد اما او ترجيح داد که از استقلال جدا شود. به هر دليلي که بود، گفت نمي‌خواهم بمانم. ما هم مخالفت نکرديم چون در آن صورت بايد 700-800ميليون پول مي‌داديم و از آن بازيکن هم نمي‌توانستيم استفاده کنيم و هميشه حاشيه وجود داشت اما اکنون با جدايي نکونام هم پول نمي‌دهيم و هم پولي مي‌گيريم البته جدايي نکونام برخلاف ميل باطني من و قلعه‌نويي بود. نکونام بايد 20درصد از مبلغ قراردادش با باشگاه الغرافه قطر را به ما پرداخت کند.

وي در مورد اينکه نکونام گفته است حرف‌هايي که مديران استقلال گفته‌اند درست نبوده، اظهار داشت: اجازه بدهيد در آستانه دربي بيشتر از اين صحبت نکنم و موضوع را باز نکنم. به همين مقدار که کليات را گفتم بسنده کنيم و بعد از دربي من در خدمتتان هستم تا بيشتر بگويم.

فتح‌الله‌زاده در مورد اينکه نکونام به خاطر اختلاف‌نظر با سرمربي از اين تيم جدا شد، گفت: سلايق فرق مي‌کند. اين تصميم جمعي ما بود و بايد بگويم او نتوانست با همه ما کار کند البته سرمربي است که تصميم مي‌گيرد که بازيکني در ترکيب باشد يا نباشد. برخي حرف‌ها نيز رد و بدل شد که سوءتفاهم به وجود آورد. اعتقادم اين است که مي‌توانستيم بيشتر به هم نزديک شويم و با هم ادامه بدهيم اما آقاجواد احساس کرد ديگر نمي‌شود ادامه داد و همه نتوانستيم با او کار کنيم. به او هم حق مي‌دهيم که بخواهد پيشرفت کند. ما در شرايط حساسي هستيم و همه‌جوره تحت فشار قرار داريم.

وي با اشاره به ديدار روز گذشته با استقلال خوزستان گفت: همه ديدند که روي نظري پنالتي شد اما من و سرمربي تيم اعتراضي نکرديم و سکوت کرديم، پنالتي‌هايي که به سود ما گرفته شده را با پنالتي‌هايي که براي ما نگرفته‌اند مقايسه کنيد. حاضريم پنالتي‌هايي را که نگرفته‌اند را بگيريم و پنالتي‌هايي که به سودمان گرفته‌اند را پس بدهيم.

فتح‌الله‌زاده در مورد پست جواد نکونام در استقلال گفت: ما به آقاجواد نياز داشتيم و بودنش به ما قوت قلب مي‌داد اما در اين پست نگراني نداريم زيرا آندرانيک تيموريان و ساموئل هستند. هرچند دوست داشتيم نکونام را نگه داريم.

وي در مورد اينکه ظاهراً نکونام دوست نداشت به خاطر جام‌جهاني در ليگ قهرمانان آسيا براي استقلال بازي کند، گفت:‌ من که از ذهن آدم‌ها خبر ندارم، قلعه‌نويي هم حق دارد که ناراحت باشد، 7ماه براي بازيکنان زحمت کشيده و کار يادشان داده. اعتقاد راسخ دارم با وجود قلعه‌نويي و بازيکنان بزرگي که داريم و با وجود همه مشکلات همه چيز را پشت سر گذاشته‌ايم و همچنان مدعي اصلي قهرماني هستيم و روز به روز بهتر خواهيم شد.

وي در مورد اينکه کري بين استقلال و پرسپوليس شروع شده و آنها نيز از شيرخوارگاه آمنه بازديد کرده‌اند، گفت: به هر حال خوشحاليم زيرا کار خوب از هرکسي که انجام شود، خوب است. ما نمي‌خواهيم کري بخوانيم اما ما در دربي چه ببريم چه ببازيم وضعيتمان بهتر از حريف است و در جايگاه بهتري در جدول قرار مي‌گيريم. آيا اين کري است؟

مديرعامل استقلال در مورد اينکه اميري باعث جدايي نکونام از استقلال شد، گفت: اين مسئله در جلسه هم مطرح شد اما بايد بگويم اصلاً فرض را بر اين بگذاريم که او به اشتباه گفته است که قلعه‌نويي نکونام را نمي‌خواهد. امروز که رو در رو بوديم. بايد فرض را کنار مي‌گذاشتيم. امير قلعه‌نويي گفت که نمي‌خواهم نکونام برود اما نکونام قصد داشت به هر دليلي که براي خودش محترم است، جدا شود. ما اگر با جدايي نکونام موافقت نمي‌کرديم او نمي‌توانست برود.

فتح‌الله‌زاده در مورد اينکه نکونام گفته بود در صورت عدم موافقت بازي نمي‌کردم، گفت: نمي‌توانست بازي نکند. او بازيکن حرفه‌اي است و قرارداد حرفه‌اي داريم که کاملاً قرص و محکم بود بنابراين تا ما موافقت نمي‌کرديم نمي‌توانست از تيم ما جدا شود. چرا برخي حاشيه درست مي‌کنند و مي‌گويند بندي در قراردادش بوده با اين حال چون بازي حساس دربي را در پيش داريم به نظر او احترام گذاشتيم. هر بازيکني که براي استقلال زحمت کشيده باشد به او احترام مي‌گذارم حتي اگر بخواهد با شرايط بدي برود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها