کد خبر: ۱۹۶۲۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۲۰ دی ۱۳۹۲
سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز مدعي شد در اين تيم فشاري زياد و بي‌سابقه را متحمل شده است.
مجيد جلالي در پايان تمرين امروز (جمعه) تيم فوتبال تراکتورسازي اظهار داشت: شرايط تيم ما خوب است و چند روزي در تهران و در زمين مناسب تمرين کرده‌ايم. به دليل مسايلي که وجود داشت و تمرکز تيم برهم خورده بود سعي کرديم تمرينات شادابي را برگزار کنيم تا حداقل بازيکنان از اين فضا فاصله بگيرند و آماده شوند.

به گزارش تسنيم، وي در مورد مصدومان و محرومان تيم تراکتورسازي تصريح کرد: يکي، دو بازيکن مصدوم داريم اما براي اين ديدار محروم نداريم.

سرمربي تراکتورسازي درباره اينکه نصرتي به بازي مقابل سايپا خواهد رسيد پاسخ داد: وضعيت اين بازيکن امشب مشخص خواهد شد.

جلالي درباره تاثير حواشي بر عملکرد تيم تراکتورسازي خاطر نشان کرد: اين مسائل نمي‌تواند بي‌تاثير باشد. ما با فوتبال زندگي مي‌کنيم و اين تحولات سخت و ناراحت‌کننده است و ما را تحت تاثير قرار مي‌دهد اما به خاطر تيم تراکتورسازي و به خاطر مردم که عاشقانه آن را دوست دارند، تمرکزمان را حفظ مي‌کنيم تا آنها را خوشحال کنيم.

وي درمورد بازگشت تمرينات تراکتورسازي به تبريز هم تصريح کرد: بعد از بازي با سايپا تمرينات خود را در تبريز انجام مي‌دهيم. 90 درصد از دليلي که تمرينات را به تهران آورديم اين بود که در تبريز به خاطر زمين يخ‌زده نمي‌توانستيم تمرينات خود را برگزار کنيم.

سرمربي تراکتورسازي درباره تاثير حاشيه‌هاي پيش آمده در تبريز در انتقال تمرينات اين تيم به تهران نيز گفت: به هرحال اميدواريم مسائل حاشيه‌اي رفع شود. من نقطه نظرات خود را حتي روز گذشته هم با رئيس هيئت مديره باشگاه تراکتورسازي در ميان گذاشته‌ام و امروز هم در جلسه معارفه‌اي که هست باز هم حرف‌هايم را خواهم زد. من دنبال اين نيستم که اتفاقات به سودم رخ دهد يا به ضررم، بلکه براي کارکردن به تبريز آمده‌ام.

جلالي ادامه داد: در اين مدت مشکلات زيادي داشتيم و فکر نمي‌کنم در تاريخ فوتبال با يک مربي در طول يک فصل اينگونه رفتار شده باشد.

وي ادامه داد: تيم ما صبورانه در جدول رشد کرد و حتي به صدر جدول رسيديم اما در بازي با ذوب‌آهن که تا دقيقه 90 جلو بوديم در حالي که بازيکنان ما قصد دفع توپ را داشتند همان توپ وارد دروازه‌مان شد. از آن بازي من تبديل به مربي بد شدم و ورق برگشت.

سرمربي تراکتورسازي ادامه داد: در هر صورت ما پيش از بازي با نفت مسجد سليمان هم 3، 4 روز تمرينات خود را در تهران برگزار کرديم اما اکنون تلاش‌مان اين است که بازيکنان را از حاشيه‌ها هم دور نگه داريم. اميدوارم مقابل سايپا هم آنها با يک بازي خوب همه را خوشحال کنند.

جلالي درباره اتفاقات آخرين تمرين تراکتورسازي در تبريز هم گفت: به نظرم آن چه رخ داد اتفاقي نبود. 100 نفر از ابتداي تمرين حضور پيدا کردند و مرتب اهانت مي‌کردند. کار آنها سازماندهي شده بود و شماره همراه من را از شب قبل پيامک کرده و در صفحات اجتماعي گذاشته بودند. باز هم مي‌گويم در تاريخ فوتبال‌مان مربي را سراغ ندارم که تا اين اندازه اذيت شده باشد.

وي در مورد اظهارات مديرعامل پيشين تراکتورسازي مبني بر اينکه از هفته دوم اعتمادش به او را از دست داده است، تاکيد کرد: وقتي مسائل از هفته دوم شروع مي‌شود همه چيز واضح است. موضوع اين اندازه هم سخت نبود و من پيش از اين هم به زيني‌زاده گفته بودم که اگر من را نمي‌خواهد يک جلسه 5 دقيقه‌اي بگذارد و بگويد. آن وقت من هم هرچه گرفته بودم به باشگاه پس مي‌دادم و مي‌رفتم. من با کسي که دعوايي نداشتم و آنها هم مي‌توانستند هر مربي که دوست داشتند را بياورند.

سرمربي تيم تراکتورسازي درباره بحث قرارداد يک ميليارد و 200 ميليون توماني‌اش اظهار داشت: اگر پارسال 850 هزار دلار به سرمربي تيم خود ندادند و مي‌خواستند او در هفته دهم عوض کنند؟ اين يک ميليارد و 200 ميليون تومان تنها براي من نبوده است و مگر 6، 7 مربي ديگر تيم قرار بوده رايگان کار کنند. اين پول براي همه کادر فني بوده است .

جلالي تاکيد کرد: دکتر شريعتي گفته است فلسفه هر کسي در عملش مشخص مي‌شود نه در حرفش. با حرف زدن نمي‌توانيم خود را خوب جلوه دهيم و تبرئه کنيم .

وي تصريح کرد: در جلسه هيئت مديره خود زيني‌زاده از من خواست که در تيم بمانم. من قصد کناره گيري داشتم اما آنها گفتند که بايد برگردي و حتي اين خود زيني‌زاده بود که به موضوع قرارداد 5 ساله را در هيئت مديره مطرح کرد.

سرمربي تراکتورسازي ادامه داد: مگر من با کسي دعوا داشتم در همان هفته دوم مي‌گفتند که نمي‌توانند با من کار کنند. حتي زماني که اطرافيان زيني‌زاده عليه من مصاحبه مي‌کردند من به او گفتم احتياجي به اين کارها نيست و اگر يک کلام بگوييد من را نمي‌خواهيد وسايلم را جمع مي‌کنم و مي‌روم اما خود آنها عنوان مي‌کردند که از من حمايت مي‌کنند و بايد بمانم. زيني‌زاده حتي به من اطمينان مي‌داد که مصاحبه‌اي انجام نشده و يا  حرف‌هاي آنها را جور ديگري منعکس کرده‌اند.

جلالي درباره استعفاي‌اش نيز گفت: در هر صورت من در آن زمان به اين نتيجه رسيديم که استعفا بدهم. اين کار من واکنش به مصاحبه‌هاي درون باشگاه بود که عنوان کردند اگر جلالي تا آخر فصل هر باختي بدهد بايد برود با اين شرايط اگر مي‌ماندم شان مربيگري زير سوال مي‌رفت و به جامعه مربيان جفا کرده بودم اما باز هم در نشست بعدي هئيت مديره از من خواستند که بمانم.

وي درباره حمايت برخي بازيکنان مانند علي کريمي از ماندن او و در مقابل مصاحبه‌هاي انتقادي برخي بازيکنان مانند سعيد دقيقي خاطرنشان کرد: من نبايد جواب بازيکنان را بدهم. به هر صورت بازيکنان هر کدام يک رفتار خاص خود دارند. ما در کلاس مربيگري استادي داشتيم که مي‌گفت براي آنکه بازيکني را بشناسيد او را بيرون بگذاريد تا شناخت پيدا کنيد.

وي افزود: آن بازيکناني که حمايت کرده‌اند محبت و بزرگواري خودشان را نشان داده‌اند و آنهايي که به گونه‌ي ديگري صحبت کرده‌اند، هم نظر خودشان را گفته‌اند. شايد من از بعضي حرف‌ها ناراحت باشم اما مجاز نيستم به غير مصالح تيم خود چيز ديگري را در نظر بگيرم. ممکن است ناراحت باشم اما ناراحتي و نفس خودم راوارد کار نمي‌کنم.

سرمربي تراکتورسازي درباره نگراني از برخورد احتمالي هواداران تبريزي در تمرينات آينده اين تيم تصريح کرد: در آنجا قشر خاصي وجود دارد. در شبي که شماره من را پخش کردند طي 24 ساعت 300 پيامک دريافت کردم که در نصفي از آنها من را تهديد کرده و گفته بودند اگر در تيم بماني ورزشگاه را روي سرت خراب مي‌کنيم و نصف ديگر گفته بودند بايد بماني و ما مانند کوه از تو حمايت مي‌کنيم و اگر کس ديگري به تيم بيايد ورزشگاه را بر سر او خراب خواهيم کرد.

جلالي ادامه داد: به دليلي همين مسائل بود که به هيئت مديره باشگاه گفتم اجازه دهيد من بروم، چرا که اين فضا با رفتن من از بين مي‌رود امروز هم همين موضوع را در جلسه با هيئت مديره باشگاه مطرح خواهم کرد.

وي افزود: کار من فوتبال است. اينکه مي‌خواستم بعد از بازي با فجر که چه تيمم برنده شود چه بازنده بروم، به همين دليل بود. در آن زمان زيني‌زاده گفته بود که استعفاي من رسانه‌اي است و استعفاي کتبي نداده‌ام که من هم بلافاصله استعفاي کتبي خود را ارائه دادم. آنها فکر مي‌کردند اگر استعفاي کتبي دهم براي‌شان بار مالي ندارد.

جلالي ادامه داد: من کارم فوتبال است و از اين رفتارهايي که در اين 8 ماه با من شد تعجب مي‌کنم. من به دليل اعتقادي که داشتم کار در تراکتورسازي را بپذيرفتم. بعد از ديدار رفت مقابل پرسپوليس هيچکس تصور نمي‌کرد تراکتورسازي شانسي داشته باشد اما ما در هفته شانزدهم و هفدهم به صدر جدول رسيديم و اگر در هفته هجدهم آن اتفاق مقابل ذوب‌آهن نمي‌افتاد جايگاه‌مان را در صدر استحکام مي‌بخشيديم.

سرمربي تراکتورسازي خاطر نشان کرد: من هواداران تيم تراکتورسازي را دوست دارم و به آنها احترام مي‌گذارم و براي همه آنها آرزوي سلامتي و موفقيت دارم.

وي درباره جذب بازيکنان جديد در اين تيم نيز تصريح کرد: در نقل و انتقالات نيم فصل فهرست 15 نفري را براي جذب بازيکن به باشگاه دادم که انصافاً باشگاه نيز تمام تلاش خود را انجام داد اما نتوانست آنها را جذب کند. من به باشگاه گفته بودم که اگر 2 بازيکن از مجموع 15 بازيکني که مي‌خواستم را جذب کنيد خوب است اما با وجود همه تلاش‌ها اين اتفاق رخ نداد.

جلالي درباره وضعيت پيمپائو و جاسم کرار يادآور شد: هربار گفتند اين 2 بازيکن هفته آينده مي‌آيند اما هنوز اين اتفاق رخ نداده است. البته پيمپائو آمد اما در تست پزشکي او مشکلاتي وجود دارد که شايد نتوانيم اين بازيکن را جذب کنيم.

وي درباره اطلاع از وضعيت جاسم کرار و اينکه گفته مي‌شود که همسر او هم از اين بازيکن خبر ندارد، اظهار داشت: اينکه چرا کرار نيامده را خبر ندارم. من از طريق مديريت باشگاه پيگير وضعيت او بوده‌ام و هر بار مي‌گفتند که هفته آينده مي‌آيد اما اطلاع ندارم که چه شده است. به هرحال ما در مورد جذب اين 2 بازيکن خارجي مورد نظر خود به نتيجه نرسيده‌ايم.

سرمربي تراکتورسازي يادآور شد: ما در نيم فصل کمبودهاي تيم خود را شناسايي کرده‌ بوديم و کاملاً در حال پيشرفت بوديم. اينکه در نخستين بازي دوره برگشت پرسپوليس را شکست داديم و به صدر جدول رسيديم پيشرفت تيم ما را نشان مي‌دهد اما به هرحال در جذب بازيکنان مورد نياز خود در نيم فصل موفق نبوديم.

جلالي از کار در تبريز به عنوان تجربه بسيار تلخ و سخت اما آموزنده ياد کرد و ادامه داد: در فوتبال با همين مشقت‌ها و فشارها است که تکامل پيدا مي‌کنيم. فوتبال پرفشارترين ورزش دنيا است و به خصوص مربيان بيشتر از همه زير فشار هستند. البته يک مربي نبايد زير فشار بشکند بلکه بايد شکوفا شود.

سرمربي تراکتورسازي خاطرنشان کرد: اعتراف مي‌کنم تاکنون اين اندازه از فشار را تحمل نکرده بودم. من 8 ماه است که در تبريز هستم اما هنوز ايل‌گلي را از نزديک نديده‌ام يا در خانه بودم و يا در تمرين و ورزشگاه يادگار امام حضور داشته‌ام. خانه من در تبريز مانند اتاق کار است. متاسفانه با آنکه صادقانه کار کرده‌ام اما در تبريز بسيار سختي کشيده‌ام.

جلالي در پايان گفت: يکي از سوالاتي که از همان ابتدا در تبريز از من مي‌پرسيدند اين بود که چرا کنار زمين پشتک نمي‌زنم اما من هميشه منش و رفتار خودم در مربيگري را داشته‌ام و نمي‌توانم غير از آن کاري انجام دهم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها