کد خبر: ۱۹۶۱۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۹ دی ۱۳۹۲
مسئولان امنیتی قرقیزستان در راستای مبارزه با تروریسم سه تروریست را که برای جذب و ارسال افراد مسلح به سوریه وارد خاک این کشور شده بودند، دستگیر کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سوریه، دستگاه‌های امنیتی قرقیزستان این سه تروریست شامل دو قزاقستانی و یک قرقیزی

را که برای جذب مزدوران و انتقال آنها به سوریه به منظور پیوستن به گروههای تروریستی در این کشور نقشه می کشیدند، در شهر بیشکک و استان اوش دستگیر کردند.

دفتر مطبوعاتی کمیسیون امنیت ملی قرقیزستان دربیانیه‌ای اعلام کرد: این دو قزاقستانی بعد از فراگیری آموزش رزمی در خاک سوریه، به طور غیرقانونی وارد خاک قرقیزستان شدند و اسناد جعلی داشتند.

این بیانیه افزود: دستگاههای امنیتی از این دو نفر یک سلاح کلاشینکف و چند قبضه کلت و سلاح های دیگر به همراه مهمات کشف و مصادره کردند و بازجویی از آنها آغاز شده است.

براساس این بیانیه، دستگاههای امنیتی در شهر اوش در جنوب قرقیزستان نیز یک شهروند قرقیزی وابسته به گروه ترورسیتی بین‌المللی موسوم به «اتحادیه جهاد اسلامی» را بازداشت کردند. این فرد در چارچوب یک گروه مسلح در خاک افغانستان آموزش نظامی دیده بود و به اتهام دست داشتن در طراحی و اجرای عملیات تروریستی درشهر جلال آباد تحت تعقیب بین المللی قرار دارد.

منابع دستگاه امنیتی قرقیزستان افزودند: این شهروند قرقیزی همچنین مرکزی را برای انتقال مزدوران به منظور پیوستن به گروههای تروریستی در سوریه ایجاد کرده بود و فعالانه بدنبال سلاح و مواد منفجره برای عملیات تروریستی در خاک قرقیزستان بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها