کد خبر: ۱۹۵۹۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۸ دی ۱۳۹۲
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه افزوده شدن یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایران به لیست تحریم‌های آمریکا را باعث تلخ شدن فضا دانست و گفت: یکی دو مورد اختلافی با ۱+۵ قابل حل است.
به گزارش 598 به نقل از فارس، مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جمع خبرنگاران درباره مباحث مورد اختلاف و باقیمانده، بین ایران و 1+5 عنوان کرد: یکی دو مورد وجود دارد که از سطح کارشناسی در سطح سیاسی کشیده شده است.

وی افزود: به اعتقاد ما این مسائل قابل حل است و چیزی نیست که بتواند مشکل اساسی ایجاد کند. به همین منظور آقای دکتر عراقچی فردا (پنجشنبه) جلسه‌ای با خانم هلگا اشمید معاون کاترین اشتون خواهد داشت که این موضوع حل شود.

معاون وزیر خارجه درباره افزوده شدن یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایران به لیست تحریم‌های آمریکا، خاطرنشان کرد: این نوع حرکات قطعا مفید نخواهد بود. ما این مسئله را به صورت عمومی و در جلسات با طرف‌های آمریکایی اعلام کرده‌ایم که چنین اقداماتی فضا را تلخ می‌کند و در اولین فرصت نیز مواضع خود را اعلام خواهیم کرد.

روانچی درباره برخی گمانه‌زنی ‌ها مبنی بر وقت کشی طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای، گفت: ما احساس نمی‌کنیم بحث وقت‌کشی باشد. موضوعات زیادی برای اجرای توافق ژنو مطرح بود و هیأت‌های کارشناسی ما در ژنو این موارد را با طرف مقابل مورد بحث قرار دادند که عمده آن حل شده و تنها یکی دو مورد باقیمانده است که این موارد باید در سطوح سیاسی مورد بحث قرار گیرد که امیدواریم در نشست فردا و پس فردا این مسائل حل شود.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تاریخ اجرای گام اول توافق ژنو 20 ژانویه است؟ اظهار داشت: این بستگی به مذاکرات آقای عراقچی و خانم اشمید دارد. در این باره تفاهم اصولی وجود دارد که اگر مذاکره آخر هفته به نتیجه برسد و یکی دو مورد باقیمانده حل شود همان 20 ژانویه اعلام می‌شود ولی نمی‌توانیم به صورت قطعی عنوان کنیم که اجرای گام اول 20 ژانویه است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه اگر توافقی بین اشمید و عراقچی صورت نگیرد، آقای ظریف و خانم اشتون دیدار خواهند داشت؟ افزود:‌ هنوز زود است که در این باره اعلام نظر کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین از حضور ظریف در پنجاهمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ و همچنین اجلاس داووس خبر داد و افزود: در هفته‌های آینده سفرهایی از کشورهای اروپایی صورت خواهد گرفت.

روانچی در پاسخ به این سؤال که آیا از سوئد و لهستان هیأت‌هایی به تهران سفر خواهند کرد؟ گفت: بله قرار است این سفرها انجام شود، اما زمان آن هنوز نهایی نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها