کد خبر: ۱۹۴۹۸۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۱۵ دی ۱۳۹۲
مالکان سینما طی نامه‌ای به شورای صنفی نمایش خواستار تعیین سرگروه جدیدی به جای قدس شده و تعطیلی این سینما تا پایان ماه جاری را اطلاع دادند

محمدرضا نصیری از اعضای هیئت مدیره سینما قدس در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس ضمن تایید این خبر عنوان کرد: ما هیچ درخواستی از دولت نداشتیم و امروز به جایی رسیدیم که دخل و خرجمان به هم نمی‌خواند و می خواهیم با تسویه آخرین بدهی های خود سینما را تعطیل کنیم تا بیش از این مقروض نباشیم و از جیبمان هزینه نکنیم.

وی علت بروز این مشکل را نابرابری بودجه سینماهای دولتی و خصوصی قلمداد کرد و گفت:‌از آنجایی که هرکدام از سینماهای استقلال و یا افریقا به ترتیب حدود 70 و 15زیرمجموعه دارند تهیه کنندگان رغبتی بیشتری برای نمایش فیلم هایشان در این سینماها دارند زیرا می دانند با این سرگروه ها فیلمشان به پردیس آزادی راه می یابد و اکران شهرستان را در پی دارد.

وی ادامه داد: مگر ما در سال چند فیلم خوب داریم که بهترین هایش هم به آن گروه ها برسد تا دست ما اینگونه در پوست گردو بماند. همچنین دولت هم دراین میان مراعات این سینماهای شخصی را نمی کند و یارانه و تسهیلات خاصی برایشان در نظر نمی‌گیرد.

نصیری درباره وضعیت فروش سینمای قدس در سال گذشته به خبرنگار ما گفت:‌ در تمام سال گذشته ما فقط 180میلیون تومان فروختیم و دیشب در آخرین روزهای برپایی سینما فقط 300هزارتومان که با احتساب بلیطی 5هزارتومان یعنی ما با این هزینه های گزاف آب و برق و بیمه و مالیات و آپارات و اکران این سینما را سرپا نگه داشته ایم تا روزی 60نفر برای تماشای فیلم بیایند.

وی ادامه داد:‌ در وضعیت فعلی یک فیلم در هر سینما نهایتا 10میلیون تومان می فروشد که 5میلیون آن متعلق به صاحب فیلم، حدود 1میلیون برای شهرداری و مابقی برای سینماست ، سینمایی که حقوق کارکنان و هزینه های اکران آن درماه 15میلیون تومان می شود.

وی تاکید کرد:‌البته این وضعیت فقط متوجه نیست و همه سینماهای شخصی هم ردیف ما با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و به زودی همگی به سرنوشت و تعطیلی ما دچار خواهند شد.

رضا نصیری در پایان متذکر شد:‌ تنها درخواست ما موافق با لغو سرگروهی و تغییر کاربری این ملک است تا با ساخت مجتمعی تجاری از این فضا به نحو احسنت استفاده کنیم.

بنابر این گزارش سینما قدس در سال 1346 با نام «پولیدور» توسط امیر نصیری افتتاح شد و اکنون سه دهه است با نام «قدس» توسط خودش و پسرانش اداره شده و این روزها به دلیل ورشکستگی و عدم توانایی تامین هزینه های جاری سینما بانگ تعطیلی همیشگی او تا پایان این ماه به گوش می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها