کد خبر: ۱۹۴۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
رئیس​جمهور که قرار بود رهنمودهایی را برای رایزن​های فرهنگی ایران در خارج از کشور تبیین کند، در فرازهایی از سخنانش به موضوع «ولایت​ فقیه» پرداخت.

به گزارش 598 به نقل از خبرآنلاین، «رمز ماندگاری ما که اهل ولایت هستیم»، فریاد حاکمیت جهانی اسلام با پشتوانه ولایت فقیه در ایران» و پاسخ به این سوال که در عصر حکومت جهانی چه نیازی به ولایت فقیه است، بخش​هایی از سخنان محمود احمدی​نژاد در نشست هم‌اندیشی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، بود.

وی با طرح این سوال که «آیا ما اندیشه مادی را واجد ارزش می‌دانیم؟»، ادامه داد: خیر، این‌گونه نیست زیرا اندیشه مادی، انسان را ساقط می‌کند و در حقیقت نمی‌توان گفت که اقدامی فرهنگی به‌شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه «نباید به فرهنگ، رنگ و بوی نظامی داد»، اظهار کرد: ذات فرهنگ، ریشه‌کن کردن برخورد نظامی از مناسبات انسانی است.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که «اقدام فرهنگی چیست؟»، تصریح کرد: دوستی مطرح کرد که در طول ماه رمضان در یک کشور 35 میلیونی هشت نفر مسلمان شدند؛ اما باید این را نیز مورد توجه قرار داد که در طول ماه رمضان چند نفر در آن کشور به دنیا آمده‌اند. اگر فرض کنیم که ما در مواجهه با یک نبرد فکری هستیم زمانی موفق می‌شویم که بر فضای فکری عالم غلبه کنیم.

وی با طرح این سوال که «رمز ماندگاری ما که اهل ولایت هستیم، چه بوده است؟»، یادآور شد: جواب این سوال در دو عنصر خلاصه می‌شود؛ نخست اینکه ما همیشه مخالف وضع موجود بوده‌ایم و در حقیقت همیشه حق را ترجیح داده‌ایم، نه حزب، گروه و طایفه را و دیگر اینکه ما یک نقطه‌ آرمانی متعالی را در ذهنمان داریم و آن را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مقابل نظم مادی و ضدانسانی باید نظم جهانی مطلوب خود را معرفی کنیم و این فصل مشترک پیام همه‌ پیامبران است، گفت: اگر بگویید بیایید مثل ایران شوید، مقاومت وجود دارد. اگر بگویید بیایید مسلمان شوید، مقاومت وجود دارد و تنها جایگزین مطلوب قابل عرضه و قابل پذیرش توسط اکثریت بشریت، نظم و جامعه‌ مهدوی است.

وی افزود: دیده‌ام که بعضی از افراد کوته‌فکر مطرح می‌کنند وقتی سخن از حکومت جهانی می‌شود ولایت فقیه چه معنایی دارد؟ پاسخ این است که ولایت فقیه راه و مسیر و در حقیقت پشتیبان است. ولایت فقیه در ایران است تا حاکمیت جهانی اسلام را فریاد بزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها