به گزارش 598، علی
محمد نوریان در گفتوگو با ایسنا با تاکید بر اینکه تنوعسازی قیمت
پروازها الزاما به معنای گرانی نیست، اظهار کرد: بلیت پروازهایی که در
ساعات پایانی شب انجام میشوند ارزانتر از نرخ بلیت پروازهایی است که روز و
ابتدای صبح انجام میشود.
وی درباره درخواست مسافرانی که به دنبال
ارزانترین پرواز هستند، گفت: اگر مسافری خواستار پرواز ارزان قیمت باشد
در زمانها و ساعاتی که به نام " لحظه آخر" موسوم است از طریق ایرلاین
مربوطه با وی تماس گرفته میشود و او میتواند از تخفیف بهرهمند شود.
قائم
مقام وزیر راه در امور هوانوردی اظهار کرد: اگر نرم افزار تنوع سازی خدمات
هوایی اجرا شود میتوان این طرح را برای تمامی شرکتها اجرا کرد و پس از
آن بحث آزادسازی قیمت بلیت پیگیری خواهد شد که الزاما به معنای گران شدن
نرخ بلیت نخواهد بود.
نوریان تاکید کرد: تجار و بازرگانانی که به
دلیل کنسل شدن پروازهای ایران - بحرین در سال ۲۰۰۹ با خسارت مالی مواجه
شدند در صورت اثبات، خسارت آنها پرداخت میشود.
به گفته وی همه
مسافرانی که در سال ۲۰۰۹ به دلیل کنسل شدن پروازها به بحرین با خسارت مالی
مواجه شدند میتوانند برای تشکیل پرونده و پیگیری، برای دریافت خسارت اقدام
کنند.
نوریان با تاکید بر اینکه به دنبال تجدیدنظر در قوانین دست و
پا گیر صنعت حمل و نقل هوایی هستیم، گفت: به زودی در گمرک در جهت روان
سازی تردد مسافران هوایی، کنترلهای نا محسوس جایگزین کنترلهای کنونی
خواهد شد.