کد خبر: ۱۹۳۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از پرس تی وی، معترضان یمنی با آمدن به خیابان‌های صنعا پایتخت یمن، بار دیگر برکناری علی‌عبدالله صالح رییس جمهوری این کشور از قدرت را خواستار شده‌اند.


معترضان یمنی با آمدن به خیابان‌های صنعا پایتخت یمن، بار دیگر برکناری علی‌عبدالله صالح رییس جمهوری این کشور از قدرت را خواستار شده‌اند. دست‌کم یک معترض در این تظاهرات ضد دولتی کشته شد و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای دولتی به سوی معترضانی که قصد داشتند به سوی منزل عبدالربیع منصور، معاون رییس جمهوری حرکت کنند، آتش گشودند.

تظاهرکنندگان همچنین، هرگونه ابتکار صلحی را رد کرده و بر این باورند که این ابتکارات فقط کشور را به‌سوی بحرانی عمیق‌تر سوق خواهد داد و درهای کشور را به سوی عربستان سعودی و امریکا و مستحکم‌ترکردن جایگاه این کشورها در یمن، خواهد گشود.

ساعاتی پس از اعلام برگزاری تظاهرات از سوی معترضان، دولت در تلاش برای برهم زدن اعتراضات گسترده، با استقرار نیروهای نظامی در سراسر صنعا، تمامی ورودی‌های اصلی به پایتخت را مسدود کرد.

این در حالی بود که با حضور میلیونی معترضان در این تظاهرات، این تلاش دولت نیز ناکام ماند.

معترضان تصریح کردند که انقلاب آن‌ها مرعوب ارتش صالح نخواهد شد.

ائتلاف قبایل یمنی نیز از ریش‌سفیدان قبایلی خواسته‌اند تا به منظوراعمال فشار بیشتر به دولت و تحقق آرمان‏های انقلاب، به صف معترضان بپیوندند.

از سوی دیگر انتظار می رود به زودی اعتراضات ضد دولتی بیشتری در یمن رخ دهد .

معترضان رژیم اعلام کرده‌اند که به‌رغم مداخله امریکا و عربستان سعودی که به گفته آن‌ها صالح و رژیمش دست نشانده آن‌هاست ، از مواضع خود عقب نشینی نخواهند کرد.

شرکت کنندگان دراین تظاهرات همچنین با سردادن شعارهایی علیه امریکا و عربستان سعودی، آشکارا هرگونه دخالت خارجی را در کشورشان و همچنین هرگونه ابتکار صلحی که انقلاب آن‎ها را تهدید کند، رد کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین تصریح کردند تا زمان سقوط رژیم و پیگرد قضایی خانواده صالح به اعتراضات خود ادامه خواهند داد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها