کد خبر: ۱۹۲۷۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۰۷ دی ۱۳۹۲
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «مثلا 20 درصد از قرارداد منتظری متعلق به استقلال است.»

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، "چه كسي قرارداد پژمان منتظري را تركمنچاي بست؟" اين سوال چندی پیش از سوی رسانه ها مطرح شد، سوالي كه در آن منافع باشگاه استقلال مد نظر بوده.

 

استقلال كه ساليان سال روي يك بازيكن سرمايه‌گذاري كرده، او را به‌عنوان مدافعي درجه اول به تيم ملي تحويل داده و حالا او موقعيت ترانسفر شدن را يافته، چرا نبايد از محل ترانسفر او درآمدي داشته باشد؟ اين سوال اما از سوي مديرعامل و معاونان ورزشي باشگاه استقلال و البته پژمان منتظري پاسخ‌هايي داشت، پاسخ‌هايي كه قرار دادن آنها كنار هم پارادوكس مي‌سازد. به اين 3 اظهارنظر دقت كنيد:

 

* فتح الله زاده: مثلا 20 درصد!

مدیرعامل استقلال گفت: «قرارداد ما با منتظري يكساله است اما ما قرار اخلاقي داشتيم كه شش ماهه باشد و در حال حاضر هم اخلاقا نمي‌توانيم به او اجبار كنيم كه بماند. وقتي كه با او قرارداد امضا كرديم، به او گفتيم يكساله ببندد اما وقتي پيشنهاد برايش آمد، ما او را اذيت نكنيم و مانع از رفتنش نشويم. به عبارت بهتر يك بحث اخلاقي ميان ما شكل گرفت و اين بازيكن به ما اعتماد كرد.»

 

فتح الله زاده در پاسخ به اين سوال كه آيا چيزي عايد استقلال از انتقال اين بازيكن به تيمي ديگر مي‌شود، بيان كرد: «بله، مبلغي به ما از قرارداد او مي‌رسد. مثلا 20 درصد از قراردادش متعلق به استقلال است.»

 

* اميري: قرارداد منتظری تا نیم فصل است

مسئول نقل و انتقالات استقلال گفت: «جالب است بدانيد كه قرارداد منتظري با استقلال تا نيم‌فصل است و تا همين چند روز قبل هم يك ريال دريافتي بابت اين نيم‌فصل نگرفته بود. بازي‌هايي كه او در نيم‌فصل دوم براي تيم انجام داده رايگان بوده و شب گذشته هم اعلام كرد حاضر است به خاطر هواداران و شرايط تيم اين بازي‌ها را تا زماني كه هست بدون چشمداشت مالي انجام دهد.»

 

* منتظري: طبق قرارداد می توانم جدا شوم

«قرارداد من با استقلال كاملا شفاف است و از همان ابتدا در قراردادم نوشته شد كه مي‌توانم از اين تيم جدا شوم.»

 

درباره اين مصاحبه‌ها چه بايد گفت؟ آيا شما شفافيتي در مصاحبه‌ها مي‌بينيد؟ حرف علي فتح الله زاده را باور كنيم يا حرف علي اميري؟

 

در اين مصاحبه‌ها يك نكته كليدي ديگر هم هست كه توجه را جلب مي‌كند. فتح الله زاده وقتي مي‌خواهد بگويد كه مبلغي از قرارداد منتظري به استقلال مي‌رسد، آن رقم را اينگونه اعلام مي‌كند: «مثلا 20 درصد».

 

اين «مثلا» يعني چه؟ آيا در قرارداد منتظري هم از كلمه مثلا استفاده شده؟!

 

علي فتح الله زاده از مديراني است كه هميشه براي خصوصي شدن فوتبال ايران بحث‌هايي را مطرح مي‌كند. او يكي از موافقان خصوصي‌سازي است و البته بارها گفته حاضر است در روند خصوصي‌سازي، استقلال را مديريت كند اما از فتح الله زاده بايد پرسيد كه آيا براي اداره خصوصي يك باشگاه، يكي از اصلي‌ترين راه‌هاي درآمدزايي به‌دست آوردن درآمد از محل فروش بازيكن نيست؟ آيا استقلال مدافعي را كه 7 فصل آموزش و پرورش مي‌دهد بايد از محل فروش او «مثلا 20 درصد» درآمد داشته باشد؟!

 

آيا با اين راه و روش مي‌توان به‌خصوصي شدن فكر كرد؟ مي‌دانيم اين يكي از دغدغه‌هاي فتح الله زاده هم هست، اينكه بتواند بهترين راه‌هاي درآمدزايي را براي باشگاه استقلال بگشايد اما آيا با بهترين ترفند و روش حرفه‌اي با منتظري قرارداد بسته شده است؟ احتمالا پاسخ منفي است و اينجاست كه پاي علي اميري به ماجرا باز مي‌شود!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها