به گزارش 598 به
نقل از ایسنا, این در حالی است که تا قبل از شروع برنامه پنجم توسعه
عملکرد بودجههای تعلق گرفته به این طرح حدود هفت میلیارد و ۲۶۱ میلیون
تومان و در سال ۹۰ کمتر از ۱۲۶ میلیون تومان بوده است که در سال ۹۱ هیچ
گونه منابع مالی برای برقی شدن راه آهن تهران- مشهد تخصیص نیافت و عملکرد
بودجه آن صفر بود.
همچنین در بودجه ۹۲ اعتباری نزدیک به دو میلیارد تومان برای ادامه اجرایی شدن این طرح عمرانی مصوب شد که اکنون عملکرد مشخصی ندارد.
اما
برآورد معاونت برنامهریزی در بودجه ۹۳ برای پیشبرد این طرح بودجه ۱۰۰
میلیون تومانی است چرا که در اولویت بندی که برای توزیع منابع به طرحهای
عمرانی تعیین شده است، طرحها به روال سالهای گذشته و به طور یکسان بودجه
دریافت نخواهند کرد بلکه بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی، پروژه هایی که
قابلیت تکمیل در سال آینده را دارا هستند در صدر دریافت منابع قرار خوهند
داشت.
بر این اساس پروژه برقی شدن راه آهن تهران- مشهد در بودجه ۹۴
از جمله طرحهای عمرانی خواهد بود که تمامی بودجه مورد نیاز برای تکمیل که
طبق برآورد معاونت برنامه ریزی بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان است را به طور
یکجا دریافت کرده و تاپایان سال مذکور به اتمام خواهد رسید.