کد خبر: ۱۹۱۰۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
سه منبع خبری در آمریکا اعلام کردند، بعید است کره‌جنوبی تا پیش از تابستان و یا پاییز سال 2014 هرگونه سفارش خرید جنگنده‌های رادارگریز F-35 را نهایی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات نظامی کره‌جنوبی ماه گذشته میلادی اعلام کردند که سئول قصد خرید 40 جنگنده رادارگریز F-35 از شرکت لاکهید مارتین را دارد و قرار است نخستین محموله این جنگنده‌ها در سال 2018 تحویل داده شود.

این به رغم این حقیقت بود که تنها جنگنده‌های F-15 شرکت بوئینگ قیمت تعیین شده در رقابت را داشتند.

مقامات کره جنوبی خاطرنشان ساختند که 20 جنگنده دیگر نیز از مدل‌های متفاوتی خریداری خواهند شد.

منابع خبری اعلام کردند، اتخاذ تصمیم مقامات نظامی کره جنوبی برای خرید مستلزم این است که سئول مجددا بخشی از فرآیند تامین خود را طی کرده و بودجه خود را مجددا بررسی کند و این موجب خواهد شد نهایی‌سازی سفارش‌های جنگنده‌های F-35 تا نیمه دوم سال 2014 به تعویق بیافتد.

به رغم این تاخیر قرار نیست کره جنوبی تصمیم خود برای خرید جنگنده‌های F-35 را تغییر دهد. به گفته این منابع خبری جنگنده‌های F-35 تنها جنگنده‌هایی بوده‌اند که شرط رادارگریزی کره جنوبی را برآورده می‌سازند.

یکی از منابع خبری گفت: کره جنوبی باید درخواست دیگری را نزد هیات تامین دفاعی مطرح کند که این می‌تواند فرآیند را تا تابستان و یا پاییز آینده به تاخیر بیاندازد.

یک منبع خبری دیگر نیز گفت: تاکنون جنگنده F-35 تنها جنگنده‌ای بوده که شرایط لازم را برآورده می‌ساخته است. مقامات کره جنوبی با تمام سرعت و تلاش خود به دنبال جنگنده F-35 هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها