کد خبر: ۱۹۱۰۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه بشار اسد هرگز از مسکو درخواست تضمین‌های امنیتی برای ترک قدرت را نکرده گفت: غرب به این درک رسیده که ادامه حضور اسد در قدرت به اندازه سلطه تروریست‌ها بر سوریه خطرناک نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری نووستی خاطرنشان کرد: غرب در حال حاضر به این درک رسیده که باقی ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در راس قدرت به اندازه سلطه گروه‌های تروریستی بر سوریه خطرناک نیست.

وی افزود: شرکای غربی ما نه فقط در بحث‌های خصوصی خود، بلکه در اظهارات علنی شان بارها اقرار کرده‌اند که اگر گروه‌های تروریستی در سوریه به قدرت برسند تنها به این دلیل که عقاید خاصی را دنبال می‌کنند بسیاری از مردم را به بحران کشانده و اقلیت‌ها را قربانی خواهند کرد. نگرانی دیپلمات‌های غربی روز به روز در حال افزایش است و ‌آنها معتقدند که باقی ماندن بشار اسد بهترین گزینه برای سوریه است.

لاوروف ادامه داد: در چنین وضعیتی باقی ماندن بشار اسد در قدرت، کمترین خطر را برای سوریه دارد تا اینکه سوریه به دست تروریست‌ها بیفتد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: اسد هرگز از روسیه درخواست ارائه تضمین‌های امنیتی در صورت برکناری‌اش از قدرت را نکرده و چنین درخواست‌هایی از سوی هیچ مقامی در دمشق ارائه نشده است.

در خصوص مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 نیز لاوروف اعلام کرد: ایران یکی از بازیگران اصلی در خصوص اوضاع سوریه است و تمامی شاخص‌ها نشان از این دارد که ایران می‌تواند در حل و فصل سیاسی بحران سوریه نقشی بسزا داشته باشد. لذا فقدان چنین شریک مهمی در ژنو 2 درست نیست.

وی ادامه داد: کسانی که مخالف مشارکت ایران در ژنو 2 هستند نه به خاطر تمایل به حل بحران سوریه بلکه از لحاظ ایدئولوژیک و سیاست‌هایشان چنین موضعی را اتخاذ کردند.

لاوروف با بیان اینکه تمامی سازمان‌دهندگان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس ژنو 2 در خصوص اهمیت حضور ایران در این کنفرانس توافق دارند تاکید کرد، سیستم‌های جدید برای تفتیش پایگاه‌های هسته‌ای ایران به زودی آماده می‌شود و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها