کد خبر: ۱۹۰۸۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۲۹ آذر ۱۳۹۲
طبیب‌زاده :
نماینده مردم تهران با اشاره به دیدارهای هیئت اروپایی در تهران گفت: وزارت امورخارجه و دستگاه های امنیتی باید در قبال دیدارهای هیئت اروپایی درتهران پاسخگو باشند.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به حواشی سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران و مسئولیت این سفر گفت: من فکر می‌کنم تا جایی که این مقامات در چارچوب مذاکرات رسمی در کشور هستند در حوزه کسانی قرار می‌گیرند که دعوت‌کننده اصلی هستند.

وی افزود: اما اگر این هیئت خارج از چارچوب‌های رسمی، اقدامی برای ارتباط‌گیری انجام بدهند، مسئولیت آن به مقامات امنیتی و سیاسی کشور برمی‌گردد البته اگر مقامات سیاسی کشور نیز در جریان این ملاقات بوده باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در غیر این صورت تمام مسئولیت آن بر عهده مقامات امنیتی کشور خواهد بود چراکه از وقتی که یک هیئت خارجی وارد کشور دیگری می‌شود میزبان، برنامه‌های آن هیئت را برای ملاقات‌های رسمی هماهنگ می‌کند.

طبیب‌زاده گفت: اگر اعضای آن هیئت به نحوی از این مسئله تخطی کنند و از روالی که آن دستگاه برای آنها مشخص کرده خارج شوند دیگر نهاد میزبان، مسئولیتی ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس با صراحت مسئولیت این دیدارها را برعهده نگرفته و گفته است که ما در جریان این ملاقات نبودیم، طبعا اگر وزارت امور خارجه در جریان بوده باشد این وزارتخانه مقصر و در غیر اینصورت وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی مسئول خواهند بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که یک هیئت وارد کشور می‌شود از ابتدا تا انتها اولین بخشی که مسئول حفاظت و امنیت است، وزارت اطلاعات می‌باشد و با هماهنگی با مقام مسئول، امنیت هیئت را تامین می‌کند بنابراین این مسئله نمی‌تواند از زیر چشم مقامات امنیتی و حفاظت‌کننده دور مانده باشد.

طبیب‌زاده گفت: حالا یا با مجوز آنها این ملاقات صورت گرفته است یا بدون مجوز. اگر با مجوز آنها باشد مقامات امنیتی باید پاسخگو باشند و در غیر اینصورت این مسئله ضعف دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور را می‌رساند که یک هیئت رسمی چنین ملاقاتی را صورت داده است که از چشم دستگاه امنیتی ما دور مانده است.

وی افزود: این دقیقا به وزارت اطلاعات و دستگاه امنیتی کشور بازمی‌گردد و مجلس در این‌باره نمی‌تواند ساکت باشد و نمایندگان مجلس قطعا در هفته آینده اقدام قابل قبولی را در این‌باره خواهند داشت و ما قطعا در مجلس آن را پیگیری خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها