کد خبر: ۱۹۰۸۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۲۹ آذر ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: تفکری که حجاریان مطرح کرد تفکری قاجاری است و با قانون اساسی ما و مردمسالاری سازگاری ندارد چراکه از آن، شائبه دیکتاتوری برمی‌آید.
 حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر اینکه دولت باید اختیار انحلال مجلس را داشته باشد، گفت: قانون اساسی چنین اختیاری به دولت نداده است؛ مجلس یک قوه مستقل بوده که با رای مردم تشکیل می‌شود و دولت نیز در این راستا اختیاری ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آقای حجاریان در رابطه با اصلاح قانون اساسی این موضوع را مطرح کرده که در گذشته هم کلا این جریان که خود را اصلاح‌طلب قلمداد می‌کند به محض قبضه قدرت سعی در منحصر کردن قدرت دارد.

وی ادامه داد: وقتی آقای هاشمی رئیس‌جمهور بود، کارگزاران به دنبال تغییر قانون اساسی بودند تا آقای هاشمی را برای سه دوره ابقا کنند؛ وقتی مجلس در خدمت آنها باشد سعی می‌کنند دولت را هم داشته باشند و عکس این قضیه نیز صادق است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: تفکری که حجاریان مطرح کرد تفکری قاجاری است و با قانون اساسی ما و مردمسالاری سازگاری نداشته و خریداری هم ندارد چراکه از آن، شائبه مسیر انحرافی دیکتاتوری برمی‌آید.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما معتقد نیستیم آقای روحانی از جرگه این آقایان است اما نوع رفتار رئیس‌جمهور نباید به گونه‌ای باشد که به این نوع حرف زدن‌ها و موضع‌گیری‌ها میدان بدهد و باید نسبت به اصحاب فتنه حالت دافعه داشته باشد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها