کد خبر: ۱۹۰۷۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۹ آذر ۱۳۹۲
منابع پلیس عراق از شهادت دست کم ۳۶ زائر شیعه در انفجارهای روز پنجشنبه در این کشور خبر دادند.
به گزارش 598، تسنیم به نقل از «رویترز» نوشت: منابعی در پلیس عراق اعلام کرد، در سلسله حملاتی که زائران شیعه را در آستانه فرا رسیدن اربعین هدف قرار داده است، روز پنجشنبه سه انفجار انتحاری در این کشور بوقوع پیوست و دست کم ۳۶ نفر کشته شدند.

نخستین انفجار در حالی روی داد که عامل انتحاری خود را نزدیک یکی از چادرهای عزاداری در شهرک سنی نشین «الدوره» در جنوب بغداد منفجر کرد و در جریان آن دست کم ۱۶ زائر شیعه شهید و ۳۱ تن دیگر مجروح شدند.

منابع امنیتی و پزشکی اعلام کردند که یک مهاجم دیگر خود را در منطقه «اللطیفیه» ( ۴۰ کیلومتری جنوب بغداد) در بین زائران شیعه ترکمنی که از کرکوک عازم شمال کشور بودند، منفجر کرد و ۹ شهید بر جای گذاشت.

عامل انتحاری سوم نیز خودش را در اللطیفیه منفجر کرد و در جریان آن ۱۱ زائر شیعه به شهادت رسیدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارهای انتحاری را بر عهده نگرفته است.

در بغداد نیز مردان مسلح به خانه یک عضو سابق «شورای بیداری» یک گروه مسلح سنی که برای مبارزه با القاعده تاسیس شده است، حمله کرده و او، همسرش و دو کودکش را کشته اند.

خشونت های فرقه ای طی سال جاری در عراق شدت گرفته است. براساس اعلام سازمان ملل، تنها در ماه نوامبر ۶۵۹ نفر قربانی این خشونت ها شده اند.

از ژانویه سال گذشته تا کنون هفت هزار و ۱۵۰ غیرنظامی و ۹۵۰ نفر از ماموران امنیتی و نظامی کشته شده اند. این بالاترین میزان تلفات طی یک سال در عراق، در طول ۵ سال گذشته است.

در سال های گذشته مراسم مذهبی شیعیان از جمله اهداف حملات بوده اند و بیم وقوع حملات این چنینی در اربعین امسال نیز می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها