کد خبر: ۱۹۰۶۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۸ آذر ۱۳۹۲
بر اساس شنیده ها قرار است پروين مديرعامل پرسپولیس شود، هدايتي و پيرواني و ‌2 تاجر ايراني، اعضاي جديد هيئت‌مديره را تشکیل دهند!

به گزارش 598 به نقل از خراسان ورزشی، هنوز شيريني برد‌ 6‌ - صفر پرسپوليس مقابل مس‌کرمان از کام سرخ‌پوشان نرفته بود و همه درباره پرسپوليس قدرتمند دايي و رويانيان صحبت مي‌کردند که شايعه تغيير در کادر مديريت و هيئت‌مديره اين باشگاه هواداران اين تيم را نگران کرد.

 

هر ‌چند هواداران پرسپوليس و استقلال و به خصوص پرسپوليسي‌ها به‌‌ تغييرات ناگهاني و پياپي عادت دارند اما کنار رفتن رويانيان که بين هواداران محبوبيت زيادي پيدا کرده، در برهه فعلي که اوضاع تيم خوب است و در صدر جدول قرار دارد شايد پرسپوليس را با چالش مواجه کند.

 

بحث تغييرات احتمالي در هيئت‌مديره و مديريت باشگاه پرسپوليس زماني جدي شد که رويانيان براي سومين بار در فصل جاري استعفا داد و هيئت‌مديره هم مثل گذشته با کنار رفتن او مخالفت کرد.

 

با وجود مخالفت هيئت‌مديره گويا وزارت ورزش روي گزينه تغيير و تحول اساسي در چارت تشکيلاتي باشگاه پرسپوليس کار و افراد مورد‌نظرش را ارزيابي مي‌کرد تا اين‌که اخبار تاييد نشده‌اي از ساختمان وزارت ورزش و جوانان به بيرون درز کرد.

 

طبق شنيده‌ها علي پروين و هدايتي به‌عنوان مديرعامل و عضو هيئت‌مديره باشگاه پرسپوليس انتخاب شده‌اند و قرار است 3 عضو بعدي هم با نظر علي پروين انتخاب شوند.

 

واکنش‌ محمد رويانيان هم به اين شايعات جالب بود، او درباره مديرعاملي پروين گفت: «هرکس مي‌خواهد مديرعامل شود، بسم‌ا... بيايد جلو. ما هم استقبال مي‌کنيم. هرکس فکر مي‌کند مي‌تواند باشگاه را اداره کند، جلو بيايد. ما مديرعامل مي‌خريم!»

 

پروين هم مثل هميشه موضع محتاط و منفعلي گرفت و حتي از مديرعاملي رويانيان حمايت کرد و گفت: «رويانيان همچنان مديرعامل باشگاه پرسپوليس است و کار خودش را "فعلا" دنبال مي‌کند.»

 

با اين حال روز گذشته منابع نزديک به باشگاه پرسپوليس خبر دادند ‌علي پروين حکم مديرعاملي‌اش را گرفته و حسين هدايتي و افشين پيرواني را هم به‌عنوان‌ 2 عضو هيئت‌مديره انتخاب کرده و فقط منتظر ابلاغ رسمي حکمش است. به گفته آن‌ها پروين براي انتخاب اعضاي هيئت‌مديره هم اختيار تام دارد و قرار است براي 2 جاي خالي هيئت‌مديره هم 2 تاجر ايراني مقيم امارات را معرفي کند!

 

با اين حساب به نظر مي‌رسد ديگر کنار رفتن رويانيان قطعي است و حتي سردار در هيئت‌مديره جديد هم جايي ندارد و البته قرار است تا روز آينده ليست نهايي هيئت‌مديره باشگاه را معرفي کند.

 

اما سوالي که پيش مي‌آيد اين است؛ در شرايطي که تيم پرسپوليس وضعيت خوبي دارد و حتي به زعم عده‌اي در مسير قهرماني گام بر مي‌دارد، چرا وزير ورزش قصد ايجاد تغييرات مديريتي در اين باشگاه را دارد؟ تغييراتي که احتمال دارد باشگاه را با مشکلاتي مواجه سازد و موانعي بر سر راه تيم فوتبال براي رسيدن به موفقيت ايجاد کند.

 

در نگاه نخست شايد وضعيت پرسپوليس خوب و حتي ايده‌آل به نظر برسد اما مشکلات مالي باشگاه در آستانه تبديل شدن به يک بحران است. بدهي‌هاي باشگاه با وجود طرح‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي رويانيان طي ‌2 سال اخير چند برابر شده و اين بيلان منفي اصلا براي وزارت ورزش هضم‌شدني نيست و با توجه به منع قانوني حمايت مالي وزارت ورزش از باشگاه‌هاي دولتي، اگر تغييرات صورت نگيرد، شايد پرسپوليس با بحران مالي بي‌سابقه‌اي مواجه شود که حل آن سال‌ها زمان ببرد.

 

از نگاه هواداران رويانيان مديرعامل موفقي بوده چرا‌که بازيکنان سرشناس را جذب کرده و شرکت سهامي پيشکسوتان، هواپيمايي اختصاصي، دانشگاه پرسپوليس و شبکه خصوصي پرسپوليس را تاسيس کرده و به تازگي هم موفق شده تيم ستارگان سابق ميلان را به ايران بياورد‌ اما شايد کمتر کسي از هواداران پرسپوليس از واگذاري امتياز لوگوي باشگاه به يک شرکت هواپيمايي به مبلغ ‌2 ميليارد تومان و واگذاري شرکت پيشکسوتان و دانشگاه پرسپوليس اطلاع داشته باشد که همگي نمره‌اي منفي در کارنامه يک مدير محسوب مي‌شود و به مديران ارشدش اجازه مي‌دهد تغييرش دهند!

 

به نظر مي‌رسد ضرر و زيان ماندن رويانيان با انبوهي از بدهي بيشتر از تاوان رفتنش باشد و وزارت با وجود محبوبيت او روي سکوها اين ريسک را پذيرفته.

 

البته مشکل ديگر واکنش علي دايي به تغييرات است. دايي رايطه چندان خوبي با علي پروين ندارد و رابطه‌اش با رويانيان هم صميمي نيست بنابراين شايد او تنها نگران دخالت پروين در مسائل فني باشد و به اين موضع واکنش نشان دهد نه تغيير مديرعامل!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها