کد خبر: ۱۹۰۵۰۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۲۷ آذر ۱۳۹۲
با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنفرانس ژنو 2 گروه‌ها و احزاب کرد در کردستان عراق گرد هم آمدند تا برای شرکت در این کنفرانس موضعی واحد اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه روسیه الیوم، دولت منطقه کردستان عراق تمامی گروه‌ها و احزاب کرد در سوریه و منطقه را در اربیل گرد هم جمع کرده است تا با ایجاد نوعی وحدت میان کردهای سوریه موضع آن‌ها را در نشست ژنو2 تقویت کند.

بنا به گفته مسئولان حزب دموکرات کردستان عراق این نشست زیرنظر مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق برگزار می‌شود و در آن سعی می‌شود تا اختلاف میان کردهای سوریه هرچه سریعتر پایان یابد چرا که به زعم بارزانی حضورکردها در ژنو 2 در شرایط کنونی دستاورد چشمگیری برای آن‌ها به ارمغان نخواهد آورد.

پیشتر اختلافات میان کردهای سوریه به ویژه حزب اتحاد دموکراتیک که به حزب کارگران کردستان ترکیه، پ.ک.ک، نزدیک است با مقامات کردستان عراق بالا گرفته بود و کار تا آنجا پیش رفت که تمامی گذرگاه‌های مرزی میان کردستان عراق و شمال سوریه مسدود شد.

بارزانی پیشتر در برگزاری کنگره بزرگ کردها که قرار است با مشارکت تمامی گروه‌های کرد منطقه در اربیل برگزار شود شکست خورده بود و دلیل آن نیز وجود اختلافات عمیق میان کردهای سوریه و کردهای ترکیه با اقلیم کردستان عراق است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها