کد خبر: ۱۹۰۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
با توجه به مخفی شدن قذافی از انظار عمومی، این روزها اخبار متعددی درباره سرنوشت وی و البته اقدامات عجیبش در گذشته شنیده می شود.

به گزارش 598 به نقل از مهر، "عبدالمنعم الهونی" نماینده شورای انتقالی لیبی در اتحادیه عرب در گفتگو با الشرق الاوسط اظهار داشت: اطلاعات متعددی در اختیار داریم که نشان می دهد قذافی آفریقای جنوبی را به عنوان ایستگاه و پناهگاه آخر خود انتخاب خواهد کرد.

وی تاکید کرد: قذافی در این روزها در فکر فرار از دستگیری و محاکمه است و به همین دلیل در پی یافت مکانی امن برای خود افتاده است.

از سوی دیگر "ایوب قرا" وزیر توسعه اقلیمی کابینه نتانیاهو در اظهاراتی جالب توجه فاش کرد که قذافی در حین بمباران طرابلس از سوی ناتو وعده آزادی "گلعاد شالیت" سرباز اسرائیلی را داده است.

وی افزود: قذافی به واسطه سیف الاسلام پیشنهادی را مبنی بر آزادی شالیت در برابر توقف حملات ناتو مطرح کرده بود و حتی وعده داده بود که لیبی و اسرائیل در آینده پیمان صلح امضا کنند.

این وزیر صهیونیست تاکید کرد: من و سیف الاسلام دوستان مشترکی در وین (پایتخت اتریش) داریم و پسر قذافی این پیشنهاد را از سوی "دیوید لازار" که از یهودیان ساکن اتریش است، برای ما ارسال کرد.

بر این اساس، پس از ارائه این پیشنهاد وزیر صهیونیست به علت مشکلاتی امکان سفر به لیبی برای گفتگو درباره این پیشنهاد را پیدا نمی کند. در نتیجه دیوید لازار از اتریش به لیبی سفر کرده و با سیف الاسلام گفتگو می کند اما مقامات تل آویو در پی ناآرامیهای گسترده در لیبی تصمیم به توقف مذاکرات می گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها