کد خبر: ۱۸۹۵۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۵ آذر ۱۳۹۲
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که کمک‌های غیرکشنده به سوریه خیلی سریع از سرگرفته می‌شود و هیچ‌کس خواستار ورود به جنگ با سوریه نیست.
به گزارش 598 به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با برنامه «این هفته» شبکه «ای بی سی نیوز» تصریح کرد که احتمالاً از سرگیری کمک‌های غیرکشنده به سوریه که هفته گذشته به دنبال تصرف یک مخزن توسط افراط‌گرایان به حالت تعلیق درآمد، خیلی سریع از سرگرفته ‌می‌شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه بحران گسترده انسانی در سوریه وجود دارد، گفت: هیچ‌کس در آمریکا خواستار اعزام ارتش به سوریه نیست. اگر ما در آنجا نیرو داشتیم می‌توانستیم سریع‌تر مواد غذایی وارد کنیم اما این گزینه در دسترس نیست و در واقع هیچ‌کس خواستار ورود به جنگ سوریه نیست زیرا این تا حد زیادی یک جنگ قومی است بنابراین شما مجبورید با ابزارهایی که در اختیار دارید و مجاز است کار کنید.

آمریکا و انگلیس روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که محموله‌های کمک‌های غیرکشنده به شورشیان شمال سوریه را به حالت تعلیق درمی‌آورند که این کمک‌ها شامل تجهیزات ارتباطی و لپ‌‌تاپ می‌شود زیرا برخی از شبه‌نظامیان افراطی‌ به انبار تجهیزات حمله کردند و برخی تجهیزات را به تسخیر خود گرفتند.

وی در این مصاحبه با شبکه آمریکایی همچنین در خصوص گردهم آوری مخالفان سوریه برای گفت‌وگو گفت: ما دائماً مکالماتی داشتیم. من این هفته با وزرای خارجه در منطقه گفت‌وگو کردم. ما در حال همکاری هستیم. فکر می‌کنم هفته آینده قرار است نشستی برگزار شود. افراد گرد هم جمع خواهند شد، هدف این نشست، کنفرانس ژنو ۲ است که قرار است در روزهای پایانی ژانویه برگزار شود.

کری در خصوص حضور مخالفان در کنفرانس ژنو ۲ گفت: ما متعهد هستیم که افراد را گردهم آوریم، نمایندگانی از مخالفان را در کنار نمایندگان رژیم اسد و احتمالاً نمایندگانی از ۳۰ کشور یا بیشتر گرد هم آوریم و در راستای یک مسیر مشترک که رسیدن به راه‌حل سیاسی برای سوریه است، کار کنیم.

وی تأکید کرد: این دشوار است اما این تنها راهی است که برای پایان دادن به جنگ سوریه و ایجاد یک ساختار حکومتی که آینده مردم سوریه را می‌سازد، باید آن را پیش بگیریم.

کنفرانس ژنو ۲ به دنبال آن است که نمایندگان دولت بشار اسد و مخالفان را به میز مذاکره بیاورد تا به درگیری‌های سوریه که بیش از ۳۲ ماه است شروع شده، پایان داده شود. مخالفان موافقت کرده‌اند تا به این شرط در این مذاکرات شرکت کنند که به یک دوران انتقالی منتهی شود که در آن اسد و دولت وی نباشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها