کد خبر: ۱۸۹۱۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۳ آذر ۱۳۹۲
به گزارش 598، ایسنا به نقل از شبکه خبری صدای روسیه نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا در حال بررسی توافقی با ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق خود است. این آژانس گفته است که اگر اسنودن دست از افشای اسناد محرمانه بردارد وی را مورد عفو قرار می‌دهد.

اگر دولت آمریکا نیز با عفو اسنودن موافقت کند، وی قادر خواهد بود به کشور بازگشته و تحت پیگرد قانونی قرار نگیرد که در این صورت احتمالا اسناد و مدارک به سرقت رفته توقیف می‌شود.

ریک گلت، یکی از مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری سی‌بی اس گفت: تضمین می‌دهم که بقیه داده‌ها در جای امنی قرار دارند و این تضمین بسیار معتبر است و تاکید و پافشاری من بیش از این‌هاست. به هر حال این مساله یک اتفاق نظر نیست و ژنرال کیث الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید که کاملا با به تعلیق درآوردن اتهامات اسنودن که به دزدی و جاسوسی اطلاعات محرمانه متهم شده موافق نیست.

الکساندر معتقد است اگر اسنودن مورد عفو قرار گیرد دیگر کارمندان یا مقاطعه کاران دولت که به اطلاعات محرمانه دسترسی دارند احتمالا فکر می‌کنند این یک مجوز دولتی برای شروع جاسوسی و افشای اسناد و مدارک است و حبس ابد عاقبت کارشان نخواهد بود.

کنستانتین دلگف، کمیسیونر وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دموکراسی و اجرای قانون گفت: مسکو انتظار دارد جامعه بین‌المللی مشکلاتی را که توسط اسنودن علنی شده، نادیده نگیرد. خوشبختانه افشاگری‌های اسنودن بی‌نتیجه نمانده است. ما از جوامع بین‌الملللی انتظار داریم تا به مشکلاتی که توسط اسنودن علنی شده توجه کند.

وی در نشست حقوق بشر جهان گفت: کارشناسان اطلاعات امنیتی ویژه به آمریکایی‌ها گفته‌اند افشاگری‌های اسنودن تنها بخشی از قضیه است. آن‌ها مطمئن هستند که برنامه‌های نظارتی آمریکا و شرکایش در جهان بسیار وسیع‌تر و پیچیده‌تر است. این مساله در خصوص کشورهایی که درباره آزادی بیان و رسانه‌ صحبت می‌کنند بسیار نگران کننده است.

افشاگری‌های اسنودن باعث تنش‌های دیپلماتیک نیز شده است. روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت، گروهی از کارشناسان استخدام شده توسط کاخ سفید در ارتباط با رسوایی برنامه‌های نظارتی، سازماندهی مجدد آژانس امنیت ملی آمریکا را پیشنهاد داده‌اند.

گروه کارشناسان تحت عنوان گروه تکنولوژی اطلاعاتی و ارتباطاتی پس از افشای برنامه‌های نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا تشکیل شد.

دولت آمریکا در حال بررسی این پیشنهادات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها