
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِاللَّهِ جَمِيعًا وَ لَا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَاللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَ كُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُاللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ * * * و همگی به ریسمان خدا [قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)] چنگ زنید، و پراکنده و گروه گروه نشوید؛ و نعمت خدا را بر خود یاد کنید آن گاه که [پیش از بعثت پیامبر و نزول قرآن] با یکدیگر دشمن بودید، پس میان دلهای شما پیوند و الفت برقرار کرد، در نتیجه به رحمت و لطف او با هم برادر شدید، و بر لب گودالی از آتش بودید، پس شما را از آن نجات داد؛ خدا این گونه، نشانههای [قدرت، لطف و رحمت] خود را برای شما روشن میسازد تا هدایت شوید. * * * معتصم شو به رشتهى يزدان / با همه مردمان با ايمان
به گزارش پايگاه 598 احمد نعمتبخش در گفتوگو با ایسنا ، اظهار کرد: تفاوت آلایندگی یک خودروی یورو ۲ با خودروی یورو ۴ معادل ۱٫۵۲ گرم در هر کیلومتر است.
وی با بیان اینکه خودروی یورو ۴ در هر کیلومتر تردد ۱٫۱۸ گرم آلایندگی تولید میکند، خاطرنشان کرد: این میزان در خودروی یورو ۲ برابر ۲٫۷ گرم آلایندگی در هر کیلومتر است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: قیمت هر خودروی یورو ۴ نسبت به یورو ۲ به طور میانگین ۲ میلیون تومان گرانتر است بنابراین تولید ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری با استاندارد یورو ۴ نیاز به صرف ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه اضافی دارد.
وی افزود: این در حالی است که با خروج و نوسازی ۲۰ هزار و ۶۱۰ دستگاه خودروی فرسوده یا کاربراتوری، میزان آلایندگی هوا برابر با ارتقاء ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو به یورو ۴ کاهش مییابد. البته هزینه این کار یک پنجاهم هزینه ارتقای استاندارد آلایندگی ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری به یورو ۴ (۱۶۰۰ میلیارد تومان) است.
نعمتبخش تصریح کرد: به دلیل عدم توزیع سراسری سوخت متناسب با استاندارد یورو ۴، ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو ۴ تاثیری بر کاهش آلایندگی هوا نداشته و تنها موجب افزایش هزینههای فروش خودرو و اجحاف به مصرفکنندگان خواهد شد.