
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است
به گزارش پايگاه 598 احمد نعمتبخش در گفتوگو با ایسنا ، اظهار کرد: تفاوت آلایندگی یک خودروی یورو ۲ با خودروی یورو ۴ معادل ۱٫۵۲ گرم در هر کیلومتر است.
وی با بیان اینکه خودروی یورو ۴ در هر کیلومتر تردد ۱٫۱۸ گرم آلایندگی تولید میکند، خاطرنشان کرد: این میزان در خودروی یورو ۲ برابر ۲٫۷ گرم آلایندگی در هر کیلومتر است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: قیمت هر خودروی یورو ۴ نسبت به یورو ۲ به طور میانگین ۲ میلیون تومان گرانتر است بنابراین تولید ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری با استاندارد یورو ۴ نیاز به صرف ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه اضافی دارد.
وی افزود: این در حالی است که با خروج و نوسازی ۲۰ هزار و ۶۱۰ دستگاه خودروی فرسوده یا کاربراتوری، میزان آلایندگی هوا برابر با ارتقاء ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو به یورو ۴ کاهش مییابد. البته هزینه این کار یک پنجاهم هزینه ارتقای استاندارد آلایندگی ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری به یورو ۴ (۱۶۰۰ میلیارد تومان) است.
نعمتبخش تصریح کرد: به دلیل عدم توزیع سراسری سوخت متناسب با استاندارد یورو ۴، ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو ۴ تاثیری بر کاهش آلایندگی هوا نداشته و تنها موجب افزایش هزینههای فروش خودرو و اجحاف به مصرفکنندگان خواهد شد.