کد خبر: ۱۸۸۰۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواهان اتخاذ تدابیر فوری علیه عربستان به دلیل انتشار افکار تکفیری و حمایت از تروریسم در سوریه شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: نظام عربستان به حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه ادامه می‌دهد و با ارسال سلاح به گروه‌های تروریستی و حمایت مالی و لجستیکی از این گروه‌ها و همچنین آموزش نظامی تندروها، به ایفای نقش "خرابکارانه" خود در سوریه ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: برخی از افرادی که در سوریه می‌جنگند، پیش از این با تابعیت‌های مختلف در زندان‌های عربستان در حبس به سر می‌برده‌اند و ‌افرادی جنایتکار و وابسته به القاعده هستند که به شرط جنگ در سوریه و کشتن مردم آزاد شده‌اند.

این وزارتخانه افزود: ریاض از مقدسات اسلامی و دینی در این کشور سوء‌استفاده می‌کند تا به تروریسم در سوریه برچسب "مشروعیت" بچسباند. نظام حاکم در عربستان در شبکه‌های ماهواره‌ای افکار تکفیری را ترویج می‌کند و با صدور فتواهایی که سایت‌های اینترنتی از آنها پر شده است، افراد را به تروریسم در سوریه ترغیب می‌کند.

در نامه‌های ارسالی وزارت خارجه سوریه آمده است: اقدامات عربستان باعث می‌شود که آماده کردن هزاران تکفیری از نقاط مختلف جهان ‌آسان شود و این افراد برای جنگ علیه سوریه و ریختن خون سوری‌های بی‌گناه اعزام شوند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سازمان اطلاعات عربستان اخیرا به نمایندگی بندر بن سلطان، رئیس این سازمان مجددا به تقویت گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده پرداخته است، گروه‌هایی که عربستان از سال‌های قبل بر تشکیل و حمایت از آنها نظارت داشته است. سازمان اطلاعات عربستان همچنین با هماهنگی با هم‌پیمانان خود در کشورهای همسایه مرزهای برخی از این کشورها جهت عبور افرادی که در این کشورها آموزش دیده بودند، باز شد و این افراد وارد سوریه شدند.

این وزارتخانه در ادامه اظهار کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که هزاران تروریست عربستانی تحت لوای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" و برخی گردان‌ها و گروه‌های تروریستی همانند گردان "عبدالله عزام" در سوریه می‌جنگند و اطلاعات به دست آمده حاکی از این است که تروریست‌های عربستانی 10 الی 15 درصد از افراد مسلحی را تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها وابسته به القاعده هستند.

وزارت خارجه سوریه با یادآوری این مساله که اخیرا بیش از 300 تروریست عربستانی در سوریه به هلاکت رسیدند، تاکید کرد: نظام حاکم عربستان، سازمان اطلاعات و گروه‌های تروریستی که ابزار ریاض در سوریه هستند، مسئولان اصلی کشتارها در سوریه هستند.

در نامه‌های وزارت خارجه سوریه آمده است: این که وزیر امور خارجه عربستان به ارسال سلاح و اعزام تروریست‌ها به سوریه "می‌بالد" و "مفتخر" است، امری بسیار خطرناک است و باید با آن برخورد شود. این امور ایجاب می‌کند که شورای امنیت تدابیر فوری اتخاذ کند، به ویژه آنکه بیشتر این گروه‌ها وابسته به گروه‌های تروریستی هستند که نامشان در فهرست مجازات‌های شورای امنیت ثبت شده است.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه خود از سازمان ملل و شورای امنیت خواست با اتخاذ تدابیر مناسب و فوری نظام عربستان را در انتشار افکار تکفیری و حمایت از تروریسم متوقف کند، چرا که این اقدامات عربستان نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها