کد خبر: ۱۸۷۸۴۰
زمان انتشار: ۲۱:۱۸     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
کارشناس فوتبال گروه های جام جهانی برزیل را متعادل خواند و از شانس مناسب ایران برای صعود از گروهش با شرط "تدارک خوب" گفت.

فریدون معینی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل اظهار کرد: هر دوره که جلوتر می‌رویم گروه‌بندی تیم‌ها را به شکلی انجام می‌دهند که تقریبا قدرت تیم‌ها در هر گروه متعادل بوده و هم آسانی داشته باشد. در این دوره نیز به جز گروه‌های G و D سایر گروه‌ها متعادلند. فکر می‌کنم گروه تمام تیم‌های آسیایی به جز استرالیا شرایطی را فراهم می‌کند که صعود از گروه میسر باشد.

وی ادامه داد: نیجریه، آن تیم سال‌های قبل نیست و ایران می‌تواند با تدارک مناسب در زمان باقیمانده این تیم را از پیش‌رو بردارد. بوسنی هم تیم آن چنانی نیست و ما در زمان افشین قطبی با آنها بازی داشته‌ایم. در مجموع ما شانس خوبی برای صعود از گروه داریم اما تمام اینها منوط به تدارکات مناسب در زمان باقیمانده است. ما حتما باید با تیم‌های آمریکای جنوبی بازی دوستانه داشته باشیم. تیم‌هایی که در سطح آرژانتین باشند و بازیکنان ما را از لحاظ روحی هم برای این بازی آماده کنند. البته بازیکنان تیم ملی مقابل آرژانتین ترسی نخواهند داشت. مطمئنم آنها نه تنها ترسی نخواهند داشت بلکه با استفاده از بیشترین توانایی خود به میدان می‌روند.

کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: در دنیای امروز، سطح بازیها به هم نزدیک شده و تیم ضعیفی هم در جام جهانی پیدا نمی‌کنید. بازیکنان ایرانی هم از پتانسیل بالایی برخوردارند و با کار، تلاش و کوشش می‌توانند عملکرد خوبی از خود در جام جهانی برزیل به نمایش بگذارند.

معینی همچنین به نقش موثر همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی در 6 ماه آینده اشاره کرد و به ایسنا گفت: چند روز پیش دیدیم که سرمربی تیم ملی از سرمربی ملوان خواست تا مازیار زارع را در پست دفاع به کار بگیرد. چنین تحلیل‌هایی در جام جهانی به درد ما می‌خورد و همکاری بین کادرفنی تیم ملی و مربیان باشگاه‌ها هم می‌توانند در نهایت منجر به پیشرفت تیم ملی شوند. می‌بینیم که حتی کادر فنی تیم ملی در تمرین تیم‌های باشگاهی حاضر می‌شوند و این نشان دهنده رابطه نزدیک بین آنهاست.

وی در پایان همچنین درباره اهمیت اتمام مسابقات لیگ چند ماه قبل از جام جهانی مطرح کرد: از سال 2002 که تیم‌هایی مثل فرانسه خسته به جام جهانی آمدند و نتیجه نگرفتند، فاصله بین شروع جام جهانی و اتمام مسابقات داخلی کشورها افزایش پیدا کرد. تیم‌ها در چنین شرایطی این شانس را دارند که از لحاظ جسمی و روحی ریکاوری ایده‌آلی را پشت سر بگذارند. بنابراین دوران آماده سازی برای تمام تیم‌ها تاثیر فوق العاده بالایی دارد. حتی می‌بینیم که فیفا هم یک و نیم میلیون دلار برای آمادگی به تیم‌ها اختصاص می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها