کد خبر: ۱۸۷۴۹۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
چرایی ادامه استراتژی تهدید آمریکا در مواجهه با ایران:
"چاک هیگل" با اشاره به حضور بیش از 35 هزار نظامی آمریکایی در منطقه خلیج فارس گفت: با وجود در پیش گرفتن راهکارهای دیپلماتیک در قبال برنامه هسته ای ایران اما آمریکا نظامیان خود را در منطقه خلیج فارس که بیش از 35 هزار نفر هستند و این تعداد در این منطقه باقی خواهند ماند. در همین خصوص روز گذشته سهید جلیلی در دانشگاه تهران بیان داشت: وقتی صحبت از گزینه نظامی می‌شود، نشان‌دهنده این است که با دشمنی روبه‌ هستیم که منطقش یک منطق مبتنی بر زور است و نه استدلال.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، روز گذشته دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه تهران بیان داشت: وقتی صحبت از گزینه نظامی می‌شود، نشان‌دهنده این است که با دشمنی روبه‌ هستیم که منطقش یک منطق مبتنی بر زور است و نه استدلال. از نظر آمریکا اگر چیزی خلاف نظر آنها عمل شود یعنی اینکه حمله نظامی صورت می‌گیرد و این منطق آمریکاست.

پس از تضعیف قدرت نظامی ایران توسط وزیر امور خارجه کشورمان، چاک هاگل وزیر دفاع ایالات متحده در حالیکه در مکانی نظامی (120 کیلومتری ساحل ایران) حضور داشت با به رخ کشیدن توان نظامی امریکا اعلام کرد: صرف نظر از توافق شش ماهه ژنو به منظور فریز کردن برنامه هسته ای ایران، تهدید نیروی نظامی امریکا نیز همچنان برای جمهوری اسلامی وجود خواهد داشت.



"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حضور بیش از 35 هزار نظامی آمریکایی در منطقه خلیج فارس گفت: با وجود در پیش گرفتن راهکارهای دیپلماتیک در قبال برنامه هسته ای ایران اما آمریکا نظامیان خود را در منطقه خلیج فارس که بیش از 35 هزار نفر هستند، تعدیل نخواهد کرد و بلکه این تعداد در این منطقه باقی خواهند ماند.

"هیگل" که سعی داشت به سران نگران و مضطرب حاشیه خلیج فارس در خصوص تصمیمات و نیات واشنگتن اطمینان بدهد، گفت: با وجود پیشرفت های حاصل شده دیپلماتیک اما ضمانت های امنیتی آمریکا به واسطه هواپیماها، کشتی ها، تانک ها، توپخانه ها و 35 هزار نظامی با قوت و قدرت تقویت و محکم می شود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین برنامه های جدیدی را برای بهبود امنیت منطقه خلیج فارس پیشنهاد داد که این پیشنهادها تقویت دفاع موشکی، اجازه دادن به شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به خرید سیستم و رادار دفاعی آمریکایی به عنوان اقدامی برای ترغیب مشارکت منطقه ای را شامل می شود.

همچنین روز شنبه ۷ دسامبر باراک اوباما در حالی که در میان گروهی از حامیان اسرائیل سخن می‌گفت تاکید کرد که اگر ایران به توافق پایبند نماند، تحریم‌ها را افزایش می‌دهد و آمادگی برای گزینه نظامی هم وجود دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در «انجمن سابان»، یک نهاد فکری در واشنگتن، با دفاع از توافق ژنو گفت که این بهترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توضیح یکی از نقاط اختلاف دیدگاه خود با آقای نتانیاهو گفت: «این تصور که ایران، با وجود همه آن‌چه درباره تاریخش می‌دانیم، صرفا با تحریم‌های بیشتر و تهدید نظامی نگران‌تر می‌شود و نهایتا می‌گوید ما تسلیم شدیم، به نظرم با درکی که ما از مردم ایران و حکومت ایران داریم، درست نیست.» 

باراک اوباما تاکید کرد که حسن روحانی جزئی از نظام ایران است ولی نباید انتخاب او را دست‌کم گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها