کد خبر: ۱۸۷۴۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
این سناتورها نوشته اند:" اگر سیستم بازرسی و ممیزی گسترده ای که در این توافقنامه مطرح شده با صداقت پیاده و اجرا شود ، می تواند این اعتماد و اطمینان را ایجاد کند که ایران دیگر- دستکم در کوتاه مدت - تهدید نظامی معتبری برای همسایگان خود در منطقه ، از جمله اسرائیل نخواهد بود.
سناتورهای دموکرات، تیم جانسون از داکوتای جنوبی، کارل لوین از میشیگان و دایان فاینشتاین از کالیفرنیا روز جمعه طی نامه ای به مدیر اطلاعات ملی ،جیمز کلاپرکوچک ، از وی خواستند تا جلسات منظمی در بارۀ ایران  برگزار کند.

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، rollcall با این مقدمه نوشت: این افراد که به ترتیب رؤسای کمیته های بانکداری ، خدمات نیروهای مسلح و اطلاعات سنا هستند از کلاپر خواسته اند تا کنگره را بطور منظم از روند همراهی و تطبیق ایران با شرایط تعیین شده توسط رهبران غربی برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور با خبر کند.



این سناتورها نوشته اند:
" اگر سیستم بازرسی و ممیزی گسترده ای که در این توافقنامه مطرح شده با صداقت پیاده و اجرا شود ، می تواند این اعتماد و اطمینان را ایجاد کند که ایران دیگر- دستکم در کوتاه مدت - تهدید نظامی معتبری برای همسایگان خود در منطقه ، از جمله اسرائیل نخواهد بود.
در ادامه متن کامل این نامه را بخوانید:
6 دسامبر 2013
جناب جیمز کلاپر
مدیر اطلاعات ملی
دفتر مدیر اطلاعات ملی
واشنگتن دی سی، 20511

مدیرکلاپر عزیز :

ما این نامه را ، به جهت درخواست اطلاعات مورد نیاز برای انجام مسئولیت های قانونی و نظارتی خود در قبال برنامه هسته ای ایران و مذاکرات جاری 1+5 ، و ارزیابی توافق موقت ژنو ( "طرح اقدام مشترک " ) نوشته ایم که در روز 24 نوامبر2013 منعقد شده است.
اول اینکه، لازم است از تاریخ 30 ژانویه 2014 ، جلسات منظمی ازسوی جامعه اطلاعاتی ، بصورت 45 روز یکبار، برگزار شود ، و طی آن اطلاعاتی در مورد روند اقدامات ایران در راستای انطباق کامل با شرایط مندرج در توافق موقت ژنو پیرامون فعالیت های هسته ایش ارائه شود . همانطور که می دانید ، هدف از "طرح اقدام مشترک" ، آنطور که در مقدمه آن آمده، " رسیدن راه حلی جامع، بلند مدت و مورد وثوق طرفین است که بتواند این اطمینان خاطر را ایجاد کند که برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز خواهد بود.
برای نیل به این هدف، ایالات متحده و دیگر اعضای 1+5 باید اطمینان حاصل کنند که اقدامات ایران به طور کامل با شرایط و ضوابط مندرج در طرح اقدام مشترک همخوانی دارد ، و نظارت مداوم IAEA و جامعه اطلاعاتی، کلید تأیید این اعتبار خواهد بود .

بویژه ارزیابی شما در موارد زیر مزید امتنان خواهد بود:
· تبدیل یا رقیق کردن ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصدی موجود
· توقف یا محدود کردن غنی سازی پنج درص ی اورانیوم ظرف شش ماه آینده
· اعمال محدودیت های مورد توافق بر فعالیت های ایران در تاسیسات غنی سازی سوخت نطنز ، تاسیسات فردو و رآکتور آب سنگین اراک
· رعایت تمامی تعهدات از سوی ایران، در رابطه با افزایش نظارت بر فعالیت های هسته ای این کشور ( از جمله کارگاه های مونتاژ سانتریفیوژ ، کارگاه های تولید روتور و تاسیسات ، معادن و تاسیسات تولید اورانیوم) توسط IAEA
· عدم وجود هر گونه تاسیسات هسته ای مخفی که در آن ایران بتواند فعالیت های مرتبط با برنامۀ هسته ای خود را پیش ببرد.


اگر سیستم بازرسی و ممیزی گسترده ای که در این توافقنامه مطرح شده با صداقت پیاده و اجرا شود ، می تواند این اعتماد و اطمینان را ایجاد کند که ایران دیگر- دستکم در کوتاه مدت یک تهدید نظامی جدی برای همسایگان خود در منطقه ، از جمله برای اسرائیل نخواهد بود.
دوم اینکه، تقاضا داریم تا تاریخ 12دسامبر 2013، گزارش ارزیابی جامعه اطلاعاتی از تبعاتی که اقدام کنگره نسبت به تصویب تحریم های جدید هسته ای علیه ایران درحین مذاکرات ، بر طرفین این ( ایران و شرکای ما در 1+5) داشته تهیه و ارائه شود. این گزارش باید ، تا حد امکان ، عمومی و غیر محرمانه باشد . هرچند متوجه هستیم که این قبیل گزارشات احتمالا شامل برخی ضمائم محرمانه خواهند بود.
پیشاپیش از توجه شما به این درخواست سپاسگزاریم
ارادتمندان:
تیم جانسون،
رئیس کمیتۀ بانکداری،مسکن و امور شهری
دایان فاینشتاین
رئيس کمیته منتخب اطلاعاتی
کارل لوین،
رئيس کمیته خدمات نیروهای مسلح

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها