کد خبر: ۱۸۷۲۳۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۹     ۱۶ آذر ۱۳۹۲
مشاور ارشد امنیت ملی دوران جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا با اعلام اینکه برای واشنگتن بهتر ‌آن است که هر آنچه که روسیه می‌خواهد، انجام دهد، گفت، دو کشور مواضع متفاوتی درباره برخی از مسائل کلیدی به ویژه بر سر استفاده دولت سوریه از سلاح‌ شیمیایی دارند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی در دوران جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا گفت: افزایش تاثیر و نفوذ روسیه در خاورمیانه مشکلاتی را برای واشنگتن پدید می‌آورد، بنابراین به خاطر برخی از مسائل مهم که شده ما نیازمند روسیه هستیم. ما به کمک چین هم احتیاج داریم. ما بیش از آنکه به فرانسه و بریتانیا نیاز داشته باشم به مسکو و پکن نیاز داریم.

وی در جریان سخنرانی در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گفت: هم‌اکنون یک مرحله متفاوت در حال اجراست؛ مرحله‌ای که احتمالا هیچکس در آن برجسته و ممتاز نیست. اگر همه چیز خراب شود و آنچنان که باید پیش نرود، همه ضربه می‌خورند.

برژینسکی درباره اظهارات و موضع باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا حول محور مساله شیمیایی سوریه افزود: ایالات متحده به عقیده من تصمیم درستی گرفته که به صورت مستقیم وارد مساله سوریه نشده است و در آن مداخله نکرده است. در ماه‌های اخیر مسکو در زمینه مساله جنگ داخلی سوریه و از میان بردن و امحای تسلیحات شیمیایی این کشور دست به میانجی‌گری زده است.

مشاور امنیت ملی دوران کارتر با اعلام اینکه دوران رقابت مربوط به جنگ سرد پایان یافته، گفت: تمامی ما حداقل منافعی در برخی از توافقات و سازش‌ها در منطقه خاورمیانه داریم. دوران حاضر با سال‌های 1960، 1970 و 1980 متفاوت است و شرایط به گونه دیگری است. من فکر می‌کنم که روسیه، آمریکا و حتی چین سرانجام راهی را برای حل مسائل حول ایران و سوریه به صورت صلح‌آمیز می‌یابند. این اقدامات مثبت نباید بیش از اندازه وسوسه برانگیز یا سرنوشت‌ساز باشند. البته اقدامات منفی نیز به صورت بالقوه بسیار مخرب هستند. بنابراین، در این جا باید به صورت احتیاطی عمل کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها