کد خبر: ۱۸۵۸۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
تراز بررسی کرد
تراز:سوال این است مخارج دولت چگونه در این سه ماه تامین شده است مسلماً دولت نمی توانسته در مدت سه ماه منبع درآمد جدیدی کشف کرده باشد ....
به گزارش 598 به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تراز‍ ،اینکه آیا خزانه دولت روحانی خالی است، سوالی است که مدتی است ذهن شهروندان را به خود مشغول کرده است؟ عبارت "خزانه خالی" وقتی بیشتر نمود پیدا کرد که حسن روحانی همین چند شب پیش و هنگامی که در نشستی که با خبرنگاران صداوسیما درباره عملکرد صد روزه ریاست جمهوری خود داشت بازهم از عبارت "خزانه خالی" استفاده کرد و دولت محمود احمدی نژاد را باردیگر به خالی تحویل دادن خزانه متهم کرد. اما آیا واقعیت احمدی نژاد یک خزانه خالی به روحانی تحویل داده است؟
در صورت خالی بودن خزانه دو سوال مطرح می شود اول اینکه اگر خزانه خالی است پس چگونه دولت یازدهم انبار کالاهای اساسی را پر کرده و برای آینده دور نیز ذخیره سازي انجام داده است ،يارانه كالايي نيز براي اقشار نيازمند در نظر گرفته و حقوق كارمندان و مخارج دستگاههاي عريض و طويل دولتي را تامين کرده  است؟ آيا با خزانه خالي امورات كشور خواهد چرخيد ؟ ایا دولتی که خزانه خالی تحویل گرفته میتواند در مدت کمتر از ۱۰۰ روز خزانه را پررا کند؟
 مخارج دولت چگونه در این سه ماه تامین شده است مسلماً دولت نمی توانسته در مدت سه ماه منبع درآمد جدیدی کشف کرده باشد و همه ما مي دانيم كشور ما سومين كشور نفتي جهان است و هيچگاه خزانه اش از پول نفت خالي نمي ماند و به سرنوشت دولتهاي ورشكسته اروپايي مانند پرتغال، یونان و ... دچار نخواهد شد. اكنون روزي نزديك دو ميليون بشكه نفت در داخل تحويل پالايشگاه‌ها مي‌شود ، با قيمتهاي جهاني كه امروز نفت دارد دولت نمي تواند خزانه خالي داشته باشد.
البته دولت وابسته به درآمدهای نفتی، میراث تمام دولتهای پس از جنگ است که هیچکدام تلاشی برای کاهش وابستگی به نفت نکردند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها