کد خبر: ۱۸۵۶۶۶
زمان انتشار: ۰۸:۲۹     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
"تیتورینکو" آخرین سفیر فدراسیون روسیه در بغداد پیش از سقوط رژیم بعث در عراق، جزئیات طرح تلاش برای نجات صدام حسین رئیس جمهوری دیکتاتور و معدوم عراق از این کشور را فاش کرد و گفت: برای نجات صدام طرحی سوری کوبایی وجود داشت که پیش از آغاز حمله آمریکا به عراق تدارک دیده شده بود.
به گزارش تسنیم، تیتورینکو در این‌باره افزود: هدف این طرح انتقال صدام رئیس‌جمهوری وقت عراق از خاک این کشور به سوریه و انتقال وی از سوریه به کوبا بود. همچنین ماجرای انتقال باقی‌مانده کارکنان سفارت روسیه از ساختمان سفارت در بغداد به مرز اردن که در کمین نیروهای آمریکایی در آن روز گرفتار شدند و به ضرب گلوله نیروهای آمریکایی بخشی از آن‌ها قتل‌عام شده بودند، اشاره می‌کند.

در جریان انتقال کارکنان سفارت سفیر روسیه هم که به همراه این هیئت بوده مورد اصابت گلوله نظامیان آمریکایی قرار می‌گیرد، ولی از آن کمین جان سالم به در برد و سفیر روسیه در این برنامه که قرار است به زودی به صورت کامل از شبکه روسیاالیوم پخش شود، بیان می‌کند که انتقال کارکنان سفارت روسیه از بغداد به اردن با هماهنگی نظامیان آمریکایی صورت گرفت اما در آن زمان ارتش آمریکا تصمیم می گیرد، برای جلوگیری از فرار صدام و پسرانش که براساس اطلاعات اولیه گفته می‌شد در این کاروان حضور دارند، این کاروان هدف قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها