کد خبر: ۱۸۵۵۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهوری گفت : با توجه به اینکه منابع ارزی قابل توجهی در اختیار بانک مرکزی است و در نتیجه توافقات هسته ای ارز قابل توجهی در اختیار اقتصاد ایران قرار می گیرد، پیش بینی می شود قیمت ارز بالا نرود .
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، ˈمحمدباقر نوبخت ˈ روز شنبه در حاشیه تودیع و معارفه رییس سازمان نقشه برداری کشور در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود قیمت ارز در مقابل پول ملی قوت زیاد نداشته باشد و ارزش پول ملی بیشتر شود و اقتصاد ایران شاهد یکسان سازی نرخ ارز باشد .
 
وی افزود: کسانی که دارای پول و نقدینگی هستند و اقدام به خرید و فروش ارز می کنند در روزهای اخیر متوجه شده اند که بازار ارز پر بازده نیست و رویکرد آنها به سمت بورس حاکی از آنست که بازدهی در بورس بیشتر است به همین جهت توجه غیر واقعی به سمت خرید وفروش ارز نیست.
 
معاون رییس جمهوری در خصوص اثرات اقتصادی توافق هسته ای اظهار داشت: در اقدام نخست بخشی از تحریم ها متوقف شد و بخش دیگری از تحریم ها نیز کاهش پیدا کرد اما تا لغو کامل تحریم ها فاصله داریم .
 
نوبخت افزود: با این وجود گشایش هایی که حاصل شده آنقدر می باشد که مسئولان اقتصادی بتوانند در میان مدت به آن امیدوار باشند .
 
وی در بخش دیگری از این گفت و گو بر رویکرد خصوصی سازی دولت یازدهم تاکید کرد و گفت : این دولت به خصوصی سازی واقعی اعتقاد دارد و با واگذاری سهام شرکتهای دولتی به نهادهای شبه دولتی مخالف است .
 
معاون رییس جمهوری افزود: به نام خصوصی سازی نمی توانیم اموال دولت را حراج بزنیم و برای رد دیون دولت و حل مشکلات مالی اقدام به واگذاری شرکتهای دولتی به نهادهای شبه دولتی کنیم .
 
نوبخت افزود: متاسفانه در گذشته خصوصی سازی در جهت قدرت گرفتن بخش شبه دولتی و رد دیون بوده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها