کد خبر: ۱۸۵۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
بولتن نیوز: حقیقتا ببینید آقا با چه دقتی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر می پردازند ایشان می فرمایند آمر به معروف و ناهی از منکر خود می بایست به آنچه از آن نهی و به آن امر می کند هم عالم و آگاه باشد و هم خود عامل و عمل کننده بدان موضوع باشد و در خصوص برخورد فیزیکی و قاطعیت به شکل برخورد فیزیکی سریعا می فرماید ما اصلا این مطلب را توصیه نمی کنیم و سفارش به این می کنند آمرین به معروف وناهیان از منکر اخلاق اسلامی را مد نظر داشته باشند رفق و مدارا نه با خشونت .
چند وقتى است كه مشكل بدحجابى و ارائه فرهنگهاى غلط در دانشگاهها دغدغه بسيج اين دانشگاهها شده است. اگر قاطعيت را ملازمه كارمان كنيم، مطرود خواهيم شد. پيشنهاد حضرت‏عالى چيست؟
 
قاطعيت يعنى چه؟ يعنى برخورد فيزيكى و جسمانى؟ اين‏كه درست نيست و ما اصلاً اين را توصيه نمى‏كنيم؛ اما گفتن و تذكّر دادن، خوب است. چه اشكال دارد با اخلاقِ خوب تذكّر دهند؟ ديروز حديثى را براى جمعى مى‏خواندم كه آمر به معروف و ناهى از منكر بايد خودش به آنچه دارد امر و نهى مى‏كند، هم عالم باشد و هم عامل. «رفيق لمن يأمر و رفيق لمن ينهى(2)»؛ با رفق و مدارا امر و نهى كند. امر و نهى، يعنى دستور دادن - بكن، نكن - غير از تمنا كردن است؛ اما همين را با رفق، مدارا و محبّت - نه با خشونت - انجام دهد. به نظرم اين‏طورى بايد عمل شود.

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتى‏ -82/2/22
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها