کد خبر: ۱۸۳۶۵۰
زمان انتشار: ۲۲:۵۷     ۲۹ آبان ۱۳۹۲

دبیرکل سازمان ملل حملات خونبار به یک پایگاه پلیس در سومالی را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدامات تروریستی رنج عظیمی به بار آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در بیانیه صادره از سوی سخنگوی بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل آمده است: دبیرکل سازمان ملل حملات خونبار امروز به یک پایگاه پلیس در "بلدوین" سومالی را به شدت محکوم کرد؛ حملاتی که پس از حملات مشابه هفته‌های اخیر به مردم سومالی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: این اقدامات تروریستی علیه دولت و مردم سومالی رنج عظیمی به بارآورده است.

در این حمله یک ماشین بمب‌گذاری شده در جلوی درب پایگاه پلیس در شهر "بلدوین" در مرکز سومالی که مرکز استان "هیران" است منفجر شد. این منطقه یک قطب تجاری است که جنوب و شمال سومالی را به هم وصل می‌کند. بنا بر گزارش‌ها، دست‌کم 19 تن در این حملات کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی است، گروه تندروی الشباب مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است و می‌گوید چند افسر پلیس در انفجارها کشته شدند.

در این بیانیه همچنین ذکر شده، بان کی‌مون همدردی صادقانه خود را با کشته‌ها و زخمی‌های این حملات اعلام کرد. وی همچنین از نیروهای ویژه پلیس که با شجاعت این حمله را دفع کردند، قدردانی کرد.

این بیانیه عنوان داشت: دبیرکل سازمان ملل مصمم است از دولت سومالی در ممانعت از چنین حملاتی حمایت و کشور را در مسیر صلح و امنیت حفظ کند. وی بر تعهد سازمان ملل در حمایت از دولت فدرال سومالی، نهادها و مردمش تصریح کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها