کد خبر: ۱۸۳۲۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۶     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
وزیرخارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بلاروسی خود با بیان اینکه مواضع مخالفان سوری در مقایسه با قبل واقع "بینانه‌تر" شده، نسبت به موافقت مخالفان سوری با سفر به مسکو ابراز خرسندی کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با همتای بلاروسی خود ضمن ابراز خرسندی نسبت به موافقت مخالفان سوری برای سفر به مسکو اقدام مخالفان را اقدامی "مثبت" خواند.

وی با بیان اینکه موضع مخالفان واقع "بینانه‌تر" از قبل شده است، گفت: مسکو برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 با لزوم مشارکت تمامی طرف‌های سوری در این کنفرانس تلاش می‌کند.

لاوروف افزود: ما تلاش می‌کنیم تا مخالفان سوری در قالب هیاتی واحد و بدون پیش شرط و با هدف پایان دادن به خشونت‌ها، آغاز روند سیاسی و تشکیل هیات انتقالی در کنفرانس ژنو2 شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل هیات واحد توسط مخالفان سوری، شرط الزامی برای مشارکت در ژنو 2 نیست، عنوان داشت: ما برای ترغیب مخالفان برای شرکت در این کنفرانس، نشست‌هایی را با نمایندگان مخالفان برگزار می‌کنیم.

لاوروف آمادگی کشور خود را برای میزبانی نشستی که در آن تمامی طرف‌های مخالف سوری حضور داشته باشند اعلام و از موافقت مخالفان با مشارکت در این نشست ابراز خرسندی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها