کد خبر: ۱۸۲۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان گفت: امام خميني (ره) با اعلام روز قدس منازعه فلسطيني - اسرائيلي را از نظر ماهوي تغيير داد و افكار عمومي جهان عرب را در مقابله با رژيم صهيونيستي و دفاع از آرمان فلسطين متحول كرد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري فارس، غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت با فيصل داود رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان ديدار و از وي براي شركت در پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران دعوت كرد.

در اين ديدار كه روز سه‌شنبه صورت گرفت، روابط دوجانبه، تحولات منطقه، قضيه فلسطين و اوضاع داخلي لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فيصل داود ضمن اعلام مشاركت در پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين با اشاره به ابتكار امام خميني (ره) نسبت به اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، گفت: اين ابتكار، منازعه فلسطيني- اسرائيلي را از نظر ماهوي تغيير داده و توانست افكار عمومي عربي را در مقابله با رژيم صهيونيستي و دفاع از آرمان فلسطين متحول سازد.

رئيس جنبش مبارزه عربي افزود: ما در مرحله سياسي به سر مي‌بريم، لذا برگزاري پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين در تهران در اين مرحله باعث توجه جهان عرب به قضيه فلسطين شده و بار ديگر بر عزت امت اسلامي اهتمام خواهد داشت.

وي تأكيد كرد: اگر انديشه‌هاي حضرت امام خميني (ره) و افكار انقلاب اسلامي ايران وجود نداشت، ما امروز شاهد مقاومت مردمي در منطقه به خصوص فلسطين و لبنان نبوديم. به همين لحاظ معقتديم كه جمهوري اسلامي ايران معيار اساسي در خط ممانعه و ياري رساندن به مقاومت، قضيه فلسطين و سوريه است.

سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت نيز با اشاره به تحولات منطقه و متفاوت بودن روز جهاني قدس امسال با سال‌هاي گذشته، بر ضرورت هر چه باشكوه تر برگزار كردن روز قدس از سوي مسلمانان تأكيد كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها