کد خبر: ۱۸۲۵۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۲۶ آبان ۱۳۹۲

رئیس جمهوری سودان از تغییرات احتمالی در کابینه این کشور خبر داد و اعلام کرد که مخالفان باید برای حل بحران کشور از طریق گفت‌وگو وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در سخنرانی با بیان اینکه قرار است تغییرات احتمالی در کابینه و سطح حاکمان مناطق سودان ایجاد کند، از مخالفان خواست تا از طریق گفت‌وگو برای حل بحران سیاسی کشور تلاش کنند.

وی عنوان داشت: بارها به شما اطمینان داده‌ام برای تغییرات اساسی که فرصت مشارکت و ارتباط میان نسل‌ها و انتقال تجربه‌ها را فراهم کند، تلاش می‌کنم.

البشیر افزود: ما تغییراتی اساسی در قوه مجریه و مقننه و نیز در سیاست‌های خود ایجاد خواهیم کرد و از خداوند می‌خواهیم تا ما را در انتخاب افرادی توانمند، خبره و امانتدار که تلاش کنند و به نهادهای کشور احترام بگذارند، یاری کند.

وی در ادامه زمان دقیق این تغییرات را مشخص نکرد.

در همین راستا که شبکه "الشروق" سودان به نقل از نافع علی نافع، معاون رئیس کنگره ملی حاکم سودان اعلام کرد که تغییر در کابینه با ارائه اسامی نامزدهای پست‌های وزارتی به دفتر کنگره ملی سودان آغاز می‌شود.

در همین راستا، کنگره ملی حاکم در سودان روز شنبه از برکناری سه تن از رهبران اصلاح‌طلب این کشور که اخیرا از عمر البشیر و تصمیم وی برای اجرای اصلاح کابینه انتقاد کرده بودند، خبر داد.

کمیته تحقیقات حزب حاکم سودان پیشتر پیشنهاد برکناری این سه تن را که با همکاری 30 عضو اصلاح طلب دیگر قصد داشتند یک انجمن سیاسی جدید به راه بیندازند ارائه داد.

این افراد همچنین در نامه‌ای به عمر البشیر، وی را به نادیده گرفتن اصول اسلامی با سرکوب تظاهرکنندگان در اعتراض به افزایش قیمت سوخت، در نیمه سپتامبر و آغاز اکتبر گذشته متهم کردند.

براساس برآورد عفو بین‌الملل بیش از صد تن از تظاهرکنندگان و براساس برآورد مقامات سودانی 90 تا 70 تن در اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی سودان کشته شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها